X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Mens en gezondheid" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Snel wat kilo’s kwijt

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van AnnaStaal AnnaStaal Auteur op infoyo sinds
23 Juli 2008


Bekijk het profiel van AnnaStaal
Datum: 06-08-2010
Auteur: AnnaStaal
Strikt genomen snel wat kilo’s kwijt raken kan met de bekende shake, reep of andere vervangers voor de normale maaltijd. Maar het kan ook door gewoon op je voeding te letten.


Bij een licht overgewicht (ook bij een steviger overgewicht) zit het hem met enige regelmaat in de hoeveelheid koolhydraten die iemand naar binnen werkt. We zijn zo gewend dat er in iedere maaltijd een berg koolhydraten hoort te zitten, dat het niet in ons opkomt om te bedenken of we die wel allemaal opgebruiken. En daar zit het hem nu net in.

Als je veel lichaamsbeweging krijgt door je werk, door sport of andere vormen van beweging, dan gebruik je de koolhydraten weldegelijk. Maar inmiddels weten we ook dat veel mensen niet of nauwelijks sporten, de auto overal voor pakken en een zittend beroep hebben. Als je dan al die koolhydraten binnen krijgt, is maar helemaal de vraag op je die gebruikt. En als dit niet het geval is, dan wil dat wel zeggen dat deze opgeslagen worden en zie daar een toename van lichaamsgewicht.

Alleen op vet letten is dus niet voldoende, ook de koolhydraten spelen een rol en als je snel wat kilo’s kwijt wilt raken, moet je eens twee weken de koolhydraten uit je dagelijks patroon strepen. Geen brood, geen aardappelen, rijst of pasta, maar vervang het voor eiwitrijk eten. Maar verschillende lekkere salades aan met kip en bijvoorbeeld Hüttenkäse, lekkere verse tomaten en uitjes. Kook of bak een eitje en leg er tijdens het bakproces een plakje rosbief op en eventueel een plakje kaas.
Neem een grote bak magere yoghurt of magere kwark met wat fruit of maak lekkere verse kippensoep (zonder vermicelli!).
Voldoende alternatieven om toch drie normale maaltijden per dag te hebben.

Gedurende die twee weken wordt je reserve aan koolhydraten in je lichaam aangesproken, want je lichaam verbruikt natuurlijk wel koolhydraten. Dit proces brengt dus ook een stukje gewichtverlies met zich mee en wil je het zo houden, realiseer je dan dat je niet altijd al die koolhydraten gebruikt en sla structureel een maaltijd over die koolhydraten bevatten en neem zo’n lekker alternatief zoals eerder gemeld. Zeker weten dat je in twee weken een aantal kilo’s kwijt bent.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl