X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Mens en gezondheid" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Vrouwen en vreemdgaan

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
-30
  Goed artikel ( +10 )
  Slecht artikel ( -40 )
RSS van Normyo Normyo Auteur op infoyo sinds
12 November 2008


Bekijk het profiel van Normyo
Datum: 16-02-2009
Auteur: Normyo
Dit is voor veel vrouwen misschien een vreemde combinatie, want hoeveel vrouwen gaan er nu eigenlijk vreemd? Maar het gaat mij niet om de vreemdgaande vrouwen, maar om de vrouwen die last hebben van vreemdgaande mannen.

Emoties

Als je vrouwen met vreemdgaande mannen zou vragen, waarom het niet mag, dan krijg je antwoorden als:
  • Het hoort niet.
  • Ik voel me gekwetst, want hij heeft beloofd zich exclusief op mij te richten.
  • Het is pijnlijk voor de kinderen.
  • Ik vind het niet leuk dat hij vreemdgaat, want houdt hij dan nog wel van mij?
Bij de eerste reactie kun je je afvragen, of zo'n vrouw niet teveel leeft vanuit wat anderen vinden. En of dat misschien wel niet de reden is, dat haar man vreemdgaat.

Bij de tweede reactie, kun je de vraagstellen, hoe iemands gebroken belofte kwetsend kan zijn. We maken het iedere dag mee, dat beloftes gebroken worden. Zelfs onze ouders hebben hun belofte gebroken ons zo goed mogelijk voor te bereiden op ons leven.

Bij de derde reactie kun je je afvragen, waarom iemand zich verbergt achter onschuldige buitenstaanders. Want waarom is vreemdgaan pijnlijk voor de kinderen? Houdt hun vader minder van hun, omdat hij vreemdgaat?

De vierde reactie kun je nog als de meest gerechtvaardigde zien. Maar waarop baseer je het idee, dat een mens maar van ťťn ander mens kan houden? En waarom vind je het dan niet erg, dat iemand behalve van jou ook van je kinderen houdt en van zijn ouders en van zijn vrienden? Wat is het verschil tussen houden van een volwassene en houden van een kind? En als dat verschil er is, waarom is dat verschil er dan?

Andere redenen

Er zijn waarschijnlijk veel dieperliggende redenen, waarom vrouwen niet willen dat hun mannen vreemdgaan. Een evolutionaire reden zou kunnen zijn, dat een man en een vrouw die samenwerken bij het opvoeden, succesvoller zijn met het in leven houden van nageslacht. Maar dat is natuurlijk niet de enige reden heden ten dage.

Een andere reden zou kunnen zijn, dat een vrouw zichzelf tekort gedaan voelt, omdat vreemdgaan zou kunnen wijzen op de wens van de man om zijn liefde aan een andere vrouw te geven. Maar wat nu als de vrouw liefde ziet als veiligheid in de vorm van materiŽle voorzieningen? Dan kan een vreemdgaande man, met genoeg middelen om twee vrouwen veiligheid te geven, stellen dat ze niets tekort komt? Dat betekent dan toch dat hij gerechtvaardigd is om vreemd te gaan.

Of wat nu als zij liefde ziet als alles delen, van geestelijk tot materieel. Hoe weet zij of hij werkelijk alles deelt van geestelijk tot materieel, als zij voor haar gevoel niets tekort komt? En weet zij zeker, dat zij alles deelt?

En wat nu als het geestelijke leven van de man, als hij dat volledig deelt met zijn vrouw, een te zware belasting voor haar is? Moet hij dat dan maar bij een psychiater of psychotherapeut of vriend gaan achterlaten, zodat zij zich veilig kan voelen? En wat nu als die vriend een vrouw is? In zekere zin legt het gevoelsleven van de vrouw dan allerlei eisen op aan het leven van de man? Maar waarom wil zij dan niet werken aan haar vermogen om de belasting die haar opgelegd wordt te dragen? Waarom gaat zij niet naar een psychotherapeut, zodat zij mentaal sterker wordt en de geestelijke belasting die haar man haar bezorgt kan dragen?

Maar wat nu als de man alleen maar meer behoefte heeft aan sex dan zijn vrouw? Moet hij die behoefte dan maar onderdrukken, omdat hij daarmee bewijst dat hij van zijn vrouw houdt? Maar bewijst die vrouw dan niet met haar wens dat hij zijn sexuele behoefte onderdrukt, dat zij eigenlijk alleen van zichzelf houdt, als een ander van haar houdt? En is afgekochte liefde, wel echte liefde?

Rechtvaardiging

Er is eigenlijk niet goed een rechtvaardiging te geven voor vreemdgaan. Maar als het gebeurd, dan zou het eigenlijk een signaal moeten zijn om eens diep na te gaan denken over jezelf en je relatie. En dan gaat het om alle partijen, die betrokken zijn bij de relatie. Want simpelweg zeggen, dat alleen degene die vreemdgaat moet nadenken, betekent eigenlijk zeggen, dat de ander alleen de relatie instand kan houden. Als alleen de partij die vreemdgaat moet nadenken, dan leidt dat automatisch tot een vorm van chantage. Want eigenlijk impliceer je, dat de ander zich aan jouw regels moet conformeren. En misschien is dat wel precies de reden, waarom de ander vreemdgaat. Vreemdgaan is dan eigenlijk een protest tegen het dicht timmeren van de relatie met regels, zonder dat de ander daar echt iets tegen in mag brengen. Omdat iedere afwijkende reactie gezien wordt als een bewijs van het niet serieus nemen van de relatie. Maar hoe serieus neem je een relatie, als je jezelf en jouw regels ziet als het uitgangspunt en de ander als ondergeschikt? Ben je dan niet eerder jezelf en je regels belangrijk aan het vinden, belangrijker dan de relatie?

Reacties op dit artikel
Jelmer, 2009-03-06
( +14 )

Ik krijg ineens ontzettend zin om te gaan schijten
Hans jr, 2009-03-06
( +12 )

Hoe kom jij er in godsnaam bij dat vreemdgaan niet gevoelig ligt voor kinderen? Zelf meegemaakt? Dacht het niet, anders dacht je wel 3 keer na, voordat je zo'n gruwelijke onzin neerklat
Cnyx, 2009-03-06
( +7 )

Je kan wel heel erg duidelijk merken dat norm vol met vragen zit als je zo zijn artikelen leest wat inhoud dat je ervan uit kan gaan dat omdat hij ze zoveel stelt hij zelf dringend op zoek is naar antwoorden op de moeilijke vragen van het leven. zijn artikelen zijn saai, nietszeggend en onintelligent. dit artikel slaat echt alles en je leest er overduidelijk in dat hij van vrouwen en of een intieme relatie nog nooit kaas heeft gegeten.
Drs. g, 2009-03-06
( +14 )

Hmm, beste Normyo?

Ik vind het leuk dat je in je columns graag de zaak van een onorthodoxe kant probeert te bekijken. Echter ik ben bang dat je met deze column de plank volledig misslaat. De eerste vraag die na het lezen in mij opkomt, en in Cnyx ook zo te lezen, is of jij zelf wel eens deel hebt uitgemaakt van een echte intieme relatie?

Ik vind jou stukje namelijk nogal gekant en getuigen van oogkleppen. Dit omdat je de zaak alleen vanuit het perspectief van de man-die-de-vrouw-probeert-te-verklaren bekijkt. Is het wel eens in je opgekomen dat een vrouw die vreemd gaat voor een man ook een geenszins prettige ervaring is?

Daarnaast vind ik de halfzachte link naar biologisch gedrag wat voort zou komen uit een evolutionaire erfenis vergezocht en slecht onderbouwd.

Ik begin te vermoeden dat jij een jongen van rond de 20 bent die zich in die fase begint die elke man zich zal herinneren. Namelijk die levensfase dat je ervan overtuigd bent dat je de wijsheid in pacht heb. Ik wens je daarom veel succes met je ontwikkeling tot een weldenkend individu!
Drs g., 2009-03-06
( +2 )

Excuus voor de spelfout
Bolle, 2009-03-06
( +2 )

Ja, want mannen maakt het niet uit of de vrouw een minnaar hier of daar heeft natuurlijk.

Sukkel.
Hankiepankiespermatankie, 2009-03-07
( +2 )

Saai stuk zeg
Mv. da fies, 2009-03-07
( +1 )

Hou je bek.
Knuppe;, 2009-03-07
( +1 )

Normyo, je raaskalt, heb je ooit zelf een vriendin gehad?

Je verhaal heeft weer totaal geen boodschap.
Antigoog, 2009-03-07
( +4 )

Fijn is dat, schrijven over relaties terwijl je zelf alleen een relatie hebt met je rechterhand...Je linkerhand zal wel jaloers zijn!
Sanne, 2009-03-07
( +5 )

Vreemdgegaan jongen?
Martijn, 2009-03-08
( +3 )

Roos barste in tranen en tuiten. Ik wil niet dat je bij me weggaat jammerde ze. De schaduw van Willem's lijf verdween uit haar zicht. Hij vond het na 5 jaartjes wel genoeg geweest. Al dat intieme en gevoelige vrouwen gedoe. Hoezo zou hij haar wat schuldig zijn? Vlak voordat hij de deur achter zich dichttrok schreeuwde hij nog na 'Het is je eigen schuld trut, altijd maar weer moet ik met jouw regels conformeren. Ik ga nu eens lekker mijn eigen regels volgen. En bovendien, de bus naar Lloret vertrekt al over een uur.'
Satto, 2009-03-16
( 0 )

Veels te ingewikkeld, dat vreemdgaan.
Sandra, 2009-03-27
( 0 )

Je bent wel cool man : Mv. da fies
Christel, 2009-03-27
( +3 )

Mijn man is al zo vaak vreemd gegaan blijkt nu achteraf!! gelukkig gaan we binnen kort scheiden. Sinds er van die websites zoals http://www.vreemd-gaat.net bestaan is het hek van de dam. Ik zie mijn man regelmatig op dit soort websites zoeken naar andere vrouwen.
Annemieke, 2009-04-08
( +2 )

Wij worden gevormd door de maatschappij waarin wij leven. Zo ook onze mening over wat hoort en wat niet hoort.
Wanneer je je, na vele jaren samen te hebben geleefd met een vaste partner, je toch ook wel aangetrokken voelt tot andere mannen/vrouwen is dat heel normaal.
Het is ook goed om dat gewoon toe te geven.
Grappig dat veel mensen kwaad worden om je artikel, ik vind namelijk dat je een goed artikel hebt geschreven.
Normyo, 2009-04-15
( 0 )

Ik weet het ook niet Annemieke, maar schijnbaar is dit een gevoelig onderwerp, waardoor het op het niveau van een taboe onderwerp komt.

Dank je wel voor je positieve reactie.
Emfkruyssen, 2009-04-26
( +3 )

Beste Normyo,
Ik denk dat de meeste mensen die een negatieve reactie hebben geschreven geschrokken zijn van de vragen die het vreemdgaan bij je oproepen. Je
probeert het probleem te analyseren door het stellen van vragen en door
daarbij antwoorden te zoeken. Het is natuurlijk wel een heel ingewikkeld
probleem en ik denk dat niemand (degene die vreemdgaat niet en degene
die dat vreemdgaan ondergaat niet) het een geweldig iets vindt. Maar ja,
het komt natuurlijk wel erg vaak voor en in iedere relatie loop je de kans
dat vreemdgaan te ervaren.
Normyo, 2009-04-26
( +1 )

Ik denk dat je daar wel gelijk hebt Emfkruyssen.
Tane, 2009-04-28
( -2 )

In vind dit echt een heel goed artikel. Vreemd dat mensen zo heftig reageren, alsof ze het zelf meegemaakt hebben en nu de woede op de schrijver afreageren. De schrijver doet juist goed werk met de analyse!
Normyo, 2009-04-28
( 0 )

Het is natuurlijk een mogelijke verklaring, maar dat zullen we wel nooit weten. Want er zullen niet veel mensen durven toegeven dat ze zo'n ervaring hebben gehad.
Danda, 2009-06-19
( +2 )

NOu sorry , ik vind het ook geen goed artikel.
John, 2009-08-05
( -1 )

Mooi artikel, leuke reacties ook!
knap gedaan, *ik* vind het een goed artikel...

Geloof me, aan vreemdgaan zitten twee kanten, en soms speelt de wet van oorzaak en gevolg simpelweg een dubbelrol..
Normyo, 2009-08-05
( -2 )

Ja, John daar heb je gelijk. Het is voor veel mensen schijnbaar alleen heel moeilijk om te erkennen dat alles in dit leven twee kanten heeft.

Dank je wel voor het compliment.
Vintagesofie, 2009-08-12
( 0 )

Ik vind dit een knap artikel, zeer interessante benadering van het onderwerp!
Normyo, 2009-08-12
( -4 )

Dank je wel voor je compliment Vintagesofie.
Danola, 2009-08-19
( 0 )

Jeetje, wie was de schrijver van dat artikel?

De eerste twee reacties zijn pure onzin. De derde reactie kan ik me iets bij voorstellen maar dan nog...daar gaat het niet om! De vierde reactie is nog over na te denken maar uiteindelijk ook pure onzin. De vraag is meer waarom gaat men vreemd? Een ieder die vreemd gaat, heeft een relatie (of niet) waarin iets niet klopt, anders ging men niet vreemd. Ja, kort door bocht, maar zo is het wel. Er zijn ook genoeg mannen en vrouwen te vinden die gewoonweg sex willen hebben. Niet dat ze houden van...maar gewoonweg hun behoefte aan lichamelijk contact willen bevredigen. Ik snap het niet, maar kan het me wel voorstellen, maar vind dan ook dat je de consequenties daarvan moet dragen. Zowel de man als de vrouw!

Ook denk ik als een relatie goed is dat je geen behoeft hebt om vreemd te gaan...en if so...dan deel je het met elkaar en ga je niet vreemd. Dat heet respect en waardering voor elkaar....en daar heeft de auteur van dit artikel gelijk in. Zijn paragraaf over rechtvaardiging is correct.

Danola









Normyo, 2009-08-19
( -1 )

Danola, dank je wel voor je analyse.

Maar er zijn zoveel redenen waarom mensen vreemd, meer dan alleen het lichamelijke of problemen in de relatie, dat het enige wat de mensen in de relatie kunnen doen is bij zichzelf te rade gaan, zoals ik zeg. In zekere zin is vreemdgaan een signaal om over jezelf na te denken en veel minder een signaal om na te denken over je relatie. En dan niet het oppervlakkige zoeken naar de oorzaak. Maar het zoeken naar het waarom binnen in je. Verdergaand dan welk plezier beleef je er aan en welke beloning krijg je er van. Maar meer: waarom kies ik ervoor om op deze manier plezier te vinden. Het wat kan ik over mijzelf als beslisser in mijn eigen leven leren.
Swammes, 2009-11-22
( +2 )

Ik heb na de eerste alinea al niet eens meer zin om verder te lezen..
Normyo, 2009-11-22
( -1 )

Hé Swammes, sorry dat je het idee hebt gekregen dat je het artikel moet lezen. En dat je vervolgens het gevoel hebt gekregen dat je dat ook nog eens moest laten weten. Wel vreemd dat je vindt dat de wereld zich aan jou moet aanpassen, want je bent toch niet verplicht om ieder artikel dat je tegenkomt op internet te lezen? Of geldt dat in jouw geval wel?
Dropje, 2009-12-17
( 0 )

Hallo normyo,

In het begin dacht ik echt waar heb je het over ben je wel goed bij je hoofd??
Maar na dat ik veder las heb je op veel punten eigenlijk wel gelijk!
Maar zeker niet dat het gevoelig voor de kinderen is want dat is het wel.
Mijn eigen zoontje weet dat het nu rot gaat tussen mij en me vriend en ik merk gewoon dat hij eronder lijd.
Maar voor de rest PRIMA!
Dat wou k je even laten weten ondanks al je negatieve berichten
Normyo, 2009-12-18
( 0 )

Dropje dank je wel voor je leuke reactie.

De vraag over kinderen is niet gericht op het kind. We weten allemaal dat ruzie tussen ouders slecht is voor de kinderen, omdat ouders vaak denken dat kinderen het niet doorhebben of hopen dat hun kinderen het niet doorhebben als zij maar geen ruzie maken waar de kinderen bij zijn. Maar is het dan de ruzie tussen de ouders die slecht is, of het feit dat ouders de kinderen behandelen als buitenstaanders, die niets te maken hebben met de ruzie? Mijn vraag is dan ook wat is pijnlijk voor kinderen, het vreemdgaan of het gedrag van de ouders tegenover de kinderen. Ik neem aan dat het vreemdgaan niet pijnlijk is, maar het gedrag dat de ouders vervolgens tegenover elkaar en de kinderen vertonen naar aanleiding van het vreemdgaan.
Karen, 2010-01-14
( -2 )

Wat zit je nou te zeveren??????
Shivaya, 2010-01-28
( -1 )

Ik vind ook dat jij een goed artikel hebt geschreven! En je hebt helemaal geen oogkleppen op! Echte liefde is mekaar vrijheid gunnen...het belangrijkste is over je gevoelens en verlangens kunnen praten met je partner en hierover open en eerlijk zijn. Zoek samen nr oplossingen en hou je niet achterbaks aan de regels die idd onze maatschappij ons oplegt. Voor mij is liefde = respect en geloof me respect is een heel groot en breed woord. Als dat er wederzijds is, zit je relatie goed en dan maak je je niet al te druk over een scheve schaats.
Aan Drs, G hoe bekrompen kun je zijn om te veronderstellen dat hij 20 jaar is?! Ik wil eerlijk gezegd jouw leeftijd niet weten. Want als ik jouw reactie lees, lijk jij mij iemand die het nooit zal begrijpen! Haha...
Merel, 2010-02-02
( +1 )

Ik begin ook aan je leeftijd te twijfelen. En ook aan je normen en waarden! Wanneer je behoefte hebt aan veel sex, dan kun je toch beter geen relatie aangaan met iemand die dat niet heeft. Of beter gezegd, ga jij maar geen relatie aan, want jij zult ongetwijfelt iemand vreselijk veel pijn gaan doen. Je moet echt nog heel veel leren!
Demy, 2010-03-02
( 0 )

Hoi Hallo

Ik heb gedeeltelijk je verhaal gelezen, en vele reacties hier, van sommige reacties schrik ik, om de woorden wat er gebruikt worden.
Heb respect en begrip voor elkaar..
Ik zeg altijd, ieder huisje heeft zijn kruisje, en keer voor je eigen deur.

Ik zal nooit zeggen dat mannen extreem vreemd gaan, of vrouwen,, het is voor mij 50/50 want zo gebeurt het tegen woordig, wat ik heel erg vind.

Er valt een verkeerd woord, en er wordt al niet meer gesproken met elkaar.

Zelf heb ik een hard leven gehad, gelukkig geen kinderen, had ze graag gahad, maar na zo'n situatie is het beter, en zeg ik het ook wel eens.

Ik was ziek en lag een half jaar verlamd in bed, hij was er nooit, geen tijd, te druk met ( vrouwen) neem ik aan,, is me ook verteld, maar ze wilde me de meoite besparen omdat ik veel pijn had, na de operatie heb ik 2 jaar gevochten om het goed te doen, ik wist dat hij iets tekort kwam, maar sluit eerst iets af, voor je aan een ander begint.

Na vele jaren ben ik nu weer gelukkig, en kan mijn geluk ook niet op,
en daar ga ik trots op, en het belangrijkste is, praten met elkaar, en die knuffel, die zo heerlijk aanvoelt.

ik ben pas lid hier, en schrijf met gedeeltes mijn lvensverhaal, dus als je een keer zin en tijd hebt, zie ik het wel van je.

groetjes
Demy
Lance, 2010-04-09
( 0 )

Gedrag dat word aangestuurd door de voortplantingsdrift.
Interessant.

Normyo, 2010-04-14
( 0 )

Zo kun je het wel samenvatten Lance.
Leef, 2010-08-03
( 0 )

Jeetje, wat zijn we weer overtuigt van ons gelijk.
Niet allemaal gelukkig, maar er zitten reacties bij waarvan ik denk jongens waarom oordelen?
Lees het artikel vanuit het oogpunt van de schrijver, en probeer in plaats van commentaar te geven jou gevoel erover te geven, zodat de schrijver er iets mee kan. Negatief reageren heeft zo veel meer impact dat positieve feedback geven.
Normyo, ik heb nu al enkele stukjes van je gelezen, en ik heb respect voor de manier waarop jij jou gevoel in tekst weet weer te geven. Of ik het er nu mee eens ben of niet.
Jij doet tenminste je best om een positief mens te zijn. En bewustwording is daar een voorwaarde voor.
Zelf ben ik 25 jaar getrouwd geweest met iemand waarmee ik wel wilde maar niet kon leven, omdat we allebei een totaal verschillende levensvisie hadden, we zijn met de gebruikelijke (ik heb gelijk) problemen uit elkaar gegaan, maar we gunnen nu elkaar het geluk. Ook mijn ex had de behoefte om vreemd te gaan, dit heb ik nooit tegen hem gebruikt, het gaf alleen maar aan hoe slecht wij konden matchen. Nu ben ik getrouwd met mijn maatje. Er is niemand waarbij ik zo mezelf kan zijn dan bij mijn huidige partner, mocht hij de behoefte hebben om vreemd te gaan, dan weet ik dat dit niets te maken heeft met de relatie die wij hebben. Maar ik ben er ook niet bang voor, gebeurt het dan gebeurt het, ik hoop alleen dat we er dan ook in alle open en eerlijkheid over kunnen praten, liefst nog voor het gebeurt, dus het moment dat hij de behoefte krijgt.
Maar ik zal niet minder om hem geven, hij is hij en ik ben ik, hij is mijn maatje omdat wij dat willen, niet omdat ik dat wil.
Normyo ;), 2010-08-03
( -1 )

Hallo Leef, Ik begrijp al die negatieve reacties wel. Als het je overkomt en je had bepaalde verwachten van en je past bepaalde normen toe in je leven, dan kun je niet anders dan gefrustreerd zijn over feit dat je verwachtingen gebroken en je normen geschaad worden. De reacties maken alleen maar duidelijk dat dit onderwerp bij veel mensen pijnlijk ligt om de een of andere reden, welke reden dan ook. Helaas leren we niet om die gevoelens te onderzoeken, maar slechts om ons heen te slaan op het moment dat iemand er naar wijst. Gelukkig zijn er ook mensen die wel opzoek gaan naar de oorzaak van hun pijn, want anders zou het heel eenzaam zijn op deze wereld voor mensen die bewust willen zijn. Helaas zijn er ook genoeg mensen die vervolgens zullen beweren dat het allemaal onzin is en dat ze slechts negatief reageren omdat het kan en de rest van de wereld moet maar begrijpen wanneer ze sarcastisch zijn en wanneer oprecht.
Meririchard, 2012-05-10
( +1 )

Prachtige blog en schrijfvaardigheid. maak je deze look makkelijk lol. Blijf op het grote werk kom ik terug om meer van je berichten later mijn vriend te lezen!
Normyo, 2012-05-10
( +1 )

Dank je wel voor je compliment Meririchard.
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl