X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Mens en gezondheid" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Slank in 2011: Tien tips voor de vetverbranding

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+1
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Miranda28 Miranda28 Auteur op infoyo sinds
14 December 2010


Bekijk het profiel van Miranda28
Datum: 28-12-2010
Auteur: Miranda28
De 10 beste tips voor vetverbranding: alles over trainen, langeduursporten, intensiviteit, regelmaat, buikomvang, bananen en de beste tijdstippen voor een training.

Tip 1: Wat zijn de beste sporten als ik zoveel mogelijk vet wil verbranden?

Tip 1: Wat zijn de beste sporten als ik zoveel mogelijk vet wil verbranden?
Het meest effectief is een vaak herhalende en omvangrijke langeduurtraining zoals wandelen, sportief lopen, hardlopen of zwemmen. Het trainingsplan is echter nog belangrijker dan de sportkeuze. Om zoveel mogelijk vetcalorieŽn kwijt te raken zijn drie tot vier maal training in de week ideaal. Daarbij is de opbouw van het trainingsplan afhankelijk van de conditie.

Beginners starten met een kwartiertje per dag en trachten dit omhoog te brengen naar 4x wekelijks een kwartiertje lopen. Gevorderden kunnen minimaal starten met 30 tot 45 minuten per dag en trachten dit ook tot 4x wekelijks op te voeren.

Bij het opbouwen van de conditie is het beter als eerste de regelmaat van de training te verhogen, dus van 2 naar 4 maal wekelijks trainen. Daarna kan de duur van de training verhoogt worden van 15 naar 30 minuten bijvoorbeeld tot 4x wekelijks en pas daarna is het wenselijk de intensiteit op te voeren. Om van lopen naar sportief lopen over te gaan bijvoorbeeld.

Tip 2: Ik leef me graag uit in sport, moet ik een polsslag van 130 aanhouden?

Tip 2: Ik leef me graag uit in sport, moet ik een polsslag van 130 aanhouden? Wie tot aan de grenzen van zijn kunnen gaat bij sport, verliest niet zozeer veel vetcalorieŽn. De meeste calorieŽn worden weliswaar door het sporten zelf verbrand, maar door het intensief sporten wordt ook het energieverbruik omhoog gebracht waardoor de calorieŽnbalans juist afneemt.

Daardoor zal het lichaam eerst kolhydraten gaan verbranden. Maar wil je vet verbranden en de gezondheidsvoordelen bereiken van een lage BMI, dan moet je je eigen individuele lage polsslag aanhouden. De 130 slagen per minuut is slechts een richtlijn. Feit blijft dat beginners op de duur en de regelmaat van de training moeten letten. Gevorderden kunnen dan de intensiviteit verhogen.

Tip 3: Ik hou het maximaal maar een half uur vol, is dat erg?

Tip 3: Ik hou het maximaal maar een half uur vol, is dat erg? Volgens studies is hier wel een minimum effect te bereiken, maar de conditie en de vetverbranding laten zich zo niet echt verhogen.

Hou je het na een paar trainingsweken nog steeds slechts een half uurtje vol, dan klopt je trainingstempo niet. Het is dan zaak iets minder intensief te gaan sporten, maar wel de regelmaat vast te houden. Bij de training moet je er dan op letten dat je niet buiten adem geraakt, want dan sport je te intensief.

Tip 4: binnen of buiten sporten, wat is beter?

Tip 4: binnen of buiten sporten, wat is beter? De zuurstof in een fitnessstudio is net zo goed als de frisse buitenlucht. Maar buiten wordt ons immuunsysteem sterker gestimuleerd als binnen. Bovendien levert de natuur veel meer afwisseling.

Tip 5: eerst krachttraining en dan duursporten of andersom?

Tip 5: eerst krachttraining en dan duursporten of andersom? Als de duursport als eerste wordt afgerond is de vetverbranding en de stofwisseling al goed op gang gekomen voordat men de krachttraining begint. Als men start met de krachttraining gaat alleen de koolhydratenstofwisseling omhoog.

Tip 6: Wat kan ik beter vermijden als ik vet wil verbranden?

Tip 6: Wat kan ik beter vermijden als ik vet wil verbranden? De energiereep vůůr de training, evenals bananen kunnen beter vermeden worden, want daarmee haalt het lichaam de koolhydraten uit de bloedwaardes terug en komt het niet aan de vetreserves.

Tip 7: gaat de vetverbranding omhoog als ik hongerig train?

Tip 7: gaat de vetverbranding omhoog als ik hongerig train? Jazeker, indien je bioritme overeenkomstig is, levert sporten op lege maag, voor het ontbijt bijvoorbeeld, een hogere vetverbranding op. Toch is het beter als avondmensen de workout 's avonds of in de namiddag blijven doen omdat zij dan toch betere prestaties neerzetten.

Een tip kan zijn om twee uur vůůr de training niets meer te eten.

Tip 8: mag ik dan na het sport flink eten?

Tip 8: mag ik dan na het sport flink eten? Na een training verbrandt het licht nog geruime tijd vet. Het is daarom raadzaam om na een training nog enige tijd van koolhydraten af te zien. In plaats van brood, pasta of alkohol neemt men liever groentes, vis, vlees of kaas.

Tip 9: hoe kom ik het beste van mijn buikspek af?

Tip 9: hoe kom ik het beste van mijn buikspek af? Helaas is dat moeilijk. Het vet wordt over het gehele lichaam opgeslagen en bij vetverbranding wordt het vet ook over het hele lichaam gereduceerd.

Duidelijk is echter wel dat teveel suiker, zetmeel en junkfood niet alleen de bloedvetwaardes laten stijgen, maar het laat ook het buikspek groeien. Bovendien is het erg belangrijk om stress in het leven af te bouwen. Juist stress zorgt ervoor dat het vet rond de middel wordt opgeslagen.

Tip 10: passen gezonde vetten wel bij de vetverbranding?

Tip 10: passen gezonde vetten wel bij de vetverbranding? Ons lichaam heeft deze belangrijke vetzuren nodig omdat zij deze niet zelf kan aanmaken. Deze levensbelangrijke linolzuren en alphalinolzuren zitten al in 1 dagelijkse eetlepel plantaardige olie.

Bovendien blijkt uit een studie dat Omega-3-vetzuren de vetverbranding zelfs ondersteund en die zitten vooral in olijfolie, bio-melkprodukten, walnoten, lijnzaden en vette vis.

Reacties op dit artikel
Essie, 2011-01-18
( +1 )

Heb er veel aan gehad. dankje

Gr. Estelle
Marga, 2011-02-03
( 0 )

Goeie tips en uitleg, bedankt !
Betsie, 2011-02-12
( 0 )

Ik ben zeer tevreden met de tips en altijd op zoek naar gezonde leefstijlen.
dank je wel!
Ilsemeijerink, 2011-04-06
( 0 )

Ik hoop dat dit gaat werken
heel erg bedankt in iedergeval je kan het goed opschrijven

ilse
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl