Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Mens en gezondheid" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Wondroos, een bacteriŽle infectie die 1 op de 1000 mensen treft.

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+11
  Goed artikel ( +11 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Jokke Jokke Auteur op infoyo sinds
01 Oktober 2009


Bekijk het profiel van Jokke
Datum: 02-10-2009
Auteur: Jokke
Wondroos of erisypeleas is een acute infectie van een beschadigde huid.De aandoening wordt doorgaans veroorzaakt door de streptokkokkenbacterie. Een snelle behandeling is vereist, tengevolge ernstige ontwikkelingen te voorkomen.

Hoe loop je wondroos op?

Wondroos komt vooral voor op benen, armen en het gezicht.Een kleine opening in de huid (vb. muggebeet)  kan een toegangspoort zijn voor de bacterie. 1 op de 1000 mensen lopen wondroos op. Sommigen hebben een kleine verwonding (ze hebben die zelfs niet opgemerkt)en lopen wondroos op  vb.via een subtropisch zwembad. 

Symptonen

De incubatietijd bedraagt tussen 1 en 2 dagen. Aanvankelijk voelt men zich moe en futloos. maar al vlug merk je bij jezelf een glanzende, fel-rode huid die gezwollen is en  pijnlijk warm aanvoelt.Na verloop van tijd kunnen die verschijnslen gepaard gaan met  hoge koorts, koude rillingen, een algemeen gevoel van ziek zijn.

Behandeling

Een tijdige behandeling is noodzakelijk. Zodra je de symptonen merkt. Je hoeft steeds een dokter te raadplegen indien je koorts hebt ! In de eerste plaats wordt de wonde , waarlangs de bacterie is binnengedrongen, schoongemaakt en ontsmet. Daarna wordt een antibioticumkuur voorgeschreven en wordt de zwelling tegengegaan door het aangetaste lichaamsdeel hoger te leggen en vochtige, koude compressen aan te brengen. Normaal moet na 10 dagen de genezing volgen.Maar velen die wondroos hebben opgelopen genezen er niet gemakkelijk van en ťťnmaal wondroos opgelopen , kan je dat gemakkelijk opnieuw krijgen.
Mijn volgende alinea zal dan ook gaan over het ziekteverloop van mensen waar de genezing moeilijk verloopt.

Het genezingsproces bij ernstige wondroos

Bij ernstige wondroos vb. op de been, kan de infectie uitstralen tot aan de lies of verder. Dan moet je naar het ziekenhuis. Met een stift wordt er een lijn getrokken rond de roodheid en verder wordt er bloed getrokken om na te gaan welke streptokok de ontsteking veroorzaakt. Je moet een week aan een antibiotica-infuus.(baxter) en je wordt in vochtige  compressen gewikkeld.
Mits een goede verbetering mag je na een week naar huis en moet je verder met een antibiotica-kuur.Mijn man heeft dat allemaal ondergaan en zit (na 5 weken) nog aan de antibiotica.
Wat is er intussen reeds gebeurd met zijn been? Zijn been staat nog rood en hij kampt met oedeem.In die 3 weken dat hij is ontslaan uit het ziekenhuis, heeft hij brandwonden  opgelopen.  De huid verbrandt als het ware van binnenuit , door de hevige ontsteking.Zijn been is nog steeds aan het vervellen.
Volgens een verslag van een persoon die hetzelfde heeft opgelopen, is er kans dat de vuiligheid zal moeten worden uitgesneden.
 

Reacties op dit artikel
Anja, 2009-10-31
( +2 )

Ikzelf heb wondroos gehad ,
eerst 7 jaar geleden toen heb ik 3 en een halve week in het ziekenhuis doorgebracht en heb daarna nog 3 weken thuis antibiotica geslikt .
Mijn been was helemaal tot aan mijn knie met open wonden het herstel heeft enkele maanden in beslag genomen.
Vorig jaar gingen we op vakantie naar italie en daar heb ik weer wondroos gekregen,ditmaal wat minder ernstig en het duurde 3 weken zonder ziekenhuis .
Dit jaar in mei zijn we naar spanje op vakantie geweest en ja hoor weer wondroos ,we zijn direct naar het ziekenhuis in blanes gereden en daar kreeg ik antibiotica .
Na 2 weken was ik er vanaf.
Maar in september zijn we weer naar spanje op vakantie geweest en je raad het al weer kreeg ik wondroos.
Deze keer zo erg dat ik met 40 graden koorts en een gezwollen been in het ziekenhuis terecht kwam.
Dit keer ging mijn been dus weer open grote blaren en korsten waren het gevolg ,
ik heb 4 en een halve week in het ziekenhuis gelegen en ben nu nog herstellende.
Ik heb nog 2 weken antibiotica mee naar huis gekregen .
Vraagje???? Weet iemand hoe je het de volgende keer kunt voorkomen.
Jokke, 2009-11-01
( +3 )

Ik denk dat het niet te voorkomen is. Mijn mening is dt die bacterie niet dood is, maar zich diep in het weefsel nestelt, tot de gelegenheid om terug toe te slaan er is. Eénmaal wondroos, krijg je het terug.
Jokke, 2009-11-01
( +1 )

Voorkomen is heel moeilijk. Schimmelinfecties, kleine wondjes, soms merk je ze zelf niet op. Bij de meeste mensen die wondroos hebben opgelopen, hoor je dat ze in een subtropisch zwembad hebben gezwommen.Mijns inzien is dat subtropische temperaturen en water de infectie kunnen starten.
je immuniteit is ook heel belangerijk.de bacterie die wondroos veroorzaakt zit ook in de keel.
Marja de bruyn, 2009-12-13
( 0 )

Heb de laatste dagen veel gelezen over wondroos, mijn man is dinsdagnacht ziek geworden, smorgens hoge koorts en met spoed opgenomen ( klaagde de avond ervoor over oorpijn) was die morgen niet meer helder en kraamde er allerlei onzin uit!! gelukkig hebben ze snel actie ondernomen om hem zo snel mogelijk aan de antibiotica te krijgen. Omdat hij ook reumapatient is kunnen niet alle soorten antibiorica toegediend worden. Op de spoedeisende hulp zeiden ze tegen mij dat het een vorm van wondroos was aan zn oor en hals. zo zag het er ook uit zn oor was vuurrood en dik en trok door naar zn gezicht, hij klaagde de eerste dagen ook over veel pijn. Hij heeft 5 dagen een infuus gehad en moet nu thuis verder 2 weken kuren, heeft nu geen koorts meer en pijn is ook minder, vanmorgen kwam de arts zeggen dat het om een bacteriele infectie gaat, ( het woord wondroos of doorbraak naar hersenvlies is niet meer ter sprake geweest) Nu vraag ik me wel af wat een bacteriele infectie is. en of het iets is wat je in de gaten moet houden, en of het een terugkerend iets is? Ik weet wel dat je zomaar ineens doodziek kan zijn , weet ook niet of het belangrijk is of het beestje een naam heeft, wil wel weten of er mensen zijn die dit herkennen
Jokke, 2009-12-14
( +7 )

Wondroos is een bacteri√ęle ontsteking. Maar om het even welke ontsteking het is, je moet het altijd in de gaten houden.
En als het echt wondroos is, dan kan het terug komen.En het duurt soms heel lang tegen dat de roodheid weg is. Een tip: er zijn nogal wat sites, vooral met getuigenissen ,die wondroos bespreken. Misschien vind je wat doeltreffende feedback op één van die sites. Bij mijn man blijft de roodheid op zijn been en zijn been zwelt soms op
Kruiswijk, 2010-02-05
( +1 )

Toen na de behandeling olv een dermatoloog de benen weer normaal waren heeft de dermatoloog(12 jaar geleden)mij steunkousen klasse 3 geadviseerd.sindsdien heb geen wondroos meer gehad.Van oa bandagisten krijg ik te horen dat het net "planken"zijn.Mijn huisarts en een bandagist denken dat de kousen wel wat minder "plankerig"kunnen zijn, zeker na 12 jaar. De bandagist denkt aan klasse 2. Wat is uw mening?
Marijke, 2010-02-06
( 0 )

Misschien toch eens proberen met klasse 2. Mijn man draagt ook steunkousen. Alles hangt ook wel af van je gewicht. Hoe zwaarder, hoe steviger de steunkousen moeten zijn.
Mijn man geraakt niet van zijn roodheid af. Zijn been zwelt bij tijden op. maar hij is ook wel een zwaargewicht, toch wat betreft de kilo's
Sofie, 2010-03-25
( +9 )

Hoi ikke ook wondroos aan mijn oor en pijn straalt inderdaad uit naar gezicht ,en bij mij ook hals.
Het is een bacterieele infectie,die naar binnen kan slaan als je.je niet snel laat behandelen.Dus je man zal inderdaad dicht bij een hersenvliesontsteking hebben gezeten.Die volgens mij door die bacterie die ook wondroos veroorzaakt,ook een hersenvliesontsteking kan veroorzaken
Jokke, 2010-03-26
( 0 )

Elke infectie moet direct behandeld worden. Wondroos aan het gezicht kan misschien hersenvliesontsteking veroorzaken.
Maar wondroosbacterie is vooral gekend als oorzaak van trombose= bloedklonters in de aders.
Hilde, 2010-04-15
( +8 )

Mijn zoon heeft voor de 6 de keer wondroos gehad en ieder jaar op dezelfde tijd .altijd einde maart begin april . verschillende mensen raden een maandelijkse spuit aan een jaar lang.heeft iemand daar ervaring mee.
Jokke, 2010-04-16
( 0 )

Tip:

Eerst nagaan wat hij in die periode doet. Zwemmen, in de tuin wroeten,...
Proberen de ingang te vinden. Lente is veelal broeierig en warm
Voor je een spuit begint, je door verschillende dokters laten informeren.Misschien een specialist inschakelen.
G.wildschut, 2010-05-03
( +6 )

Mijn man heeft heel dikwijls wondroos met een kuurtje gaat het wel over 2of 3 maal per jaar heeft hij het de dokter heeft het over spuiten of Broxil 250mg capcules 2maal daags heeft iemand daar ervaring mee
Fam wildschut
Jokke, 2010-05-03
( 0 )

Het is zo, dat de dokter echt moet nadenken wat hij als medicatie voorschrijft. telkens een antibiotica-kuur werkt resistentie in de hand.
Er zijn mensen die regelmatig wondroos krijgen. Eenmaal wondroos en je geraakt er nauwelijks vanaf. Toch zoveel mogelijk naar verschillende artsen gaan. het grondig laten onderzoeken.
Gijs, 2010-05-13
( +4 )

Het is nu de 6de week ingegaan en ik heb nog veel pijn. een dikke enkel met vocht
en doordat mijn arts met vakantie was ging ik naar zijn plaatsvervanger. Die gaf andere medicijnen ook al was het weer antibiotica.
Van een goede vriend, een gepensioneerd chirurg kreeg ik het advies om een kweek te laten maken. Na 2 dagen weet je dan welke medicijn voor jouw geval de beste is
Ik hoop er nu eens gauw van af te komen! Enh dat alles door een open blaar!!
Monique, 2010-05-15
( 0 )

3,5 jaar geleden 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met wondroos in mijn gezicht, zag eruit al een rode variant van ET. Al die tijd tot nu toe regelmatig last gehad (penicilline, prednison), alleen nu is het al weer 3 weken aan de gang, div. penicilline kuurtjes gehad, helaas het mag niet baten. Er is eindelijk een stukje weefstel voor onderzoek weggenomen en wederom bloed onderzoek en een monster van mijn keel genomen. Volgens de dermatoloog heb ik er nu ook psoriasis bijgekregen (gelukkig alleen op m'n benen). Begin zo langzamerhand een beetje moedeloos en mensenschuw te worden.
Jokkel, 2010-05-16
( +3 )

Ik wens je veel succes. het is helaas een moeilijk, te stoppen bacterie.
Jan, 2010-05-27
( 0 )

Van de week opgestaan met wondroos. het is nu al de vijfde keer dat ik dat heb. De ene keer heftiger dan de andere keer. Vorig jaar tijdens vakantie in Itali√ę was zeer lastig. kon toen moeilijk direct starten met antibiotica. Het effect was dat ik toen de heftigste vorm heb meegemaakt tot op heden. Kon absoluut niet meer lopen! ( en dat is vrij lastig op een camping) Zelf met brandblaren op het onderbeen. Ben afgelopen weken ook weer op vakantie geweest en heb uit voorzorg aan de huisarts antibiotica gevraagd. Omdat ik dat nu altijd bij me heb kon ik van de week direct beginnen met slikken. Gelukkig is nu na twee dagen de koorts weg maar het been blijft intens rood en lopen kan ik nog steeds. Dus hoe sneller beginnen met antibiotica hoe groter het effect. Hoop volgende week weer te starten met mijn werk. Moraal van dit verhaal: zorg er voor ,als je er regelmatig last van hebt, dat je antibiotica bij je hebt!
Jokkel, 2010-05-27
( 0 )

Ja, maar het is toch belangerijk om uit subtropische wateren te blijven. Als het kan ,natuurlijk. Met antibiotica moet je opletten voor resistentie.
Misschien tussendoor alternatieve geneesmiddelen gebruiken. vb. plantengeneeskunde.
Natuurlijk, in het uiterste geval kan je niks anders dan antibiotica slikken.
Crealy, 2010-06-05
( +2 )

Mijn man heeft 10 keer wondroos gehad. De laatste keer was 4 jaar geleden.Hij heeft toen 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft ook al eens een jaar lang elke maand een anti-biotica injectie gehad. Toen 2 jaar klachtenvrij geweest. Nu waarschijnlijk de 11e keer.Hij is nog in de ontkenningsfase en wil nog geen actie ondernemen, maar ik heb het gezien en weet genoeg.Zelfde been, zelfde klachten.
Jokke, 2010-06-05
( 0 )

Ik wens jullie beiden veel geluk. Hopelijk geraakt je man er eens definitief vanaf. Mijn man heeft deze week voor de tweede keer wondroos. maar doordat ik hem voortijdig naar de dokter heb gestuurd, lukt die antibioticakuur en deze keer zonder dramtische gevolgen .

Hou vol.

groetjes, jokke

Harry, 2010-06-15
( +1 )

Het is weer zover, zit sinds afgelopen zondag 13 juni weer thuis vanwege wondroos in mijn linker onderbeen.Hoewel ik het idee heb dat het minder heftig is dan vorig jaar tijdens mijn vakantie in frankrijk, maar toch. Vorig jaar zoden we met het gezin van een welverdiende vakantie gaan genieten en de eerste week verliep eigenlijk vlekkeloos. Totdat ik vrijdagsmorgens wat 'narrig' wakker werd en weer terug in m'n mandje kroop.
Ik lag 2 dagen te rillen als een rietje van de kou terwijl het buiten ong. rond de 30 graden was.We zijn dan ook zondag's naar het ziekenhuis gereden en kreeg daar te horen dat ik de mexicaanse griep had.Het gekke was dat ikzelf niet in de gaten had dat mijn onder been in een tijd van pakweg 2 uur dik en rood ging opzetten.Dus eigenlijk met de verkeerde antibiotica naar 'huis' gestuurd. Gelukkig stond er bij ons op de camping een kennis die zelf ook in een ziekenhuis werkt, en direct attendeerde op wondroos dus wij weer naar het ziekenhuis en verteld dat mexicaanse griep niet aan de orde was. Dat werd bevestigd door een schrikbarende reactie van de dienst doende arts;"Un grande infection." Bloedafname en zelfs een echoscopie volgden ivm evt trombose, dit zag er goed uit en zo werd ik weer naar 'huis' gestuurd. Heaas was ik al zo'n 3 a 4 dagen 'onderweg' eer de juiste diagnose en antibiotica kon worden vastgesteld. In totaal ben ik een week of 8 ziek geweest, en nu begin ik weer opnieuw met de enige troost dat ik er nu wel optijd bij ben en het hopelijk niet weer 8 weken duurt. Over 4 weken wil ik nml. toch van een normale vakantie kunnen genieten!!
Jokke, 2010-06-15
( 0 )

Ja, als je maar iets krijgt tijdens een griepepidemie, wordt alles nogal vlug op de griep gestoken. gelukkig heb je je verder laten onderzoeken.
Een goede raad: zo vlug mogelijk de symptonen onderkennen.dan verloopt de genezing niet meer zo lang.
veel sterkte
Kaat, 2010-06-23
( +2 )

Had een jaar geleden voor de eerste keer wondroos aan linkerbeen, een maand later aan rechterbeen en nu een maand geleden op neus. Volgens dermatoloog hebben die drie gevallen niets met elkaar te maken. Iemand ervaring met wondroos die terugkeert maar telkens op een andere plaats?
Jokkel123, 2010-06-24
( +2 )

Gewoon laten behandelen. Alvast veel genezingssucces
P.oosterhoff, 2010-07-01
( +50 )

Sinds jl.vrijdag een rood pijnlijk onderbeen .Concl.arts: wondroos.
De arts heeft antibiotica gegeven (40 pillen 500mg Broxil)
Mijn vraag is: als ik geen last heb van dat been, kan ik dan gewoon mijn werk doen
of moet ik stilzitten met dat been? Tot nu toe ga ik gewoon mijn gang.
Channie, 2010-07-04
( +5 )

Mijn man heeft ook sinds afgelopen vrijdag een pijnlijk, gezwollen en rood onderbeen.
De arts heeft antibiotica voorgeschreven om de infectie tegen te gaan, maar na 1,5 dag bleef zijn koorts nog steeds aanhouden (40 graden) en was niet te onderdrukken. Dus toch nog even terug naar de dokter gegaan. Blijkt dus definitief wondroos te zijn. Nu na 2 dagen is de koorts gelukkig iets gezakt, maar zijn been is erg pijnlijk, rood en gezwollen. Hij kan hier bijna niet op staan of lopen, maar door zijn been hoog te leggen en te koelen met koude compressen wordt de pijn iets minder. Nu is het een kwestie van voldoende rust nemen, veel drinken en uiteraard goed in de gaten houden dat de hoge koorts niet terug komt en de roodheid niet erger wordt.
Dus even afwachten hoe dat verloopt....


Adrie punt, 2010-07-05
( +41 )

Ik heb geen wondroos maar mag ik het aanraken ....is het besmettelijk???
graag antwoord
Jol, 2010-07-24
( +4 )

Voor de 1e keer wondroos opgelopen na waarschijnlijk een muggebeet. Doordat ik zelf in de verpleging werk herkende ik het gelijk. Kreeg meteen een penicillinekuur(flucloxacilline), been koel en hoog gehouden. Had geen koorts, wel wat oedeem vooral rond de enkel en drukpijn. Na 2 dagen voelde het al een stuk beter aan, was minder rood en minder oedeem dat ik me weer beter meld en hoop weer te kunnen gaan werken.
Jokke, 2010-07-25
( -1 )

Voor Adrie: met steriel materiaal mag je ontsmetten. het is besmettelijk.
voor jol: verzorg je goed en alles komt goed. veel succes
Silvia, 2010-08-11
( 0 )

Ook ik ben voor de 1ste keer slachtoffer geworden van wondroos. In extreme mate zelfs! Het is in eerste instantie niet herkend door mijn huisarts en dermatoloog (waar ik al liep voor psoriasis). Beiden zeiden dat het een fikse infectie was.
Op di. 20 juli jl. kreeg ik een antibioticakuur van mijn huisarts (amoxilline/clavulaanzuur mylan) en op vrijdag weer bij mijn huisart geweest die mij doorstuurde naar de dermatoloog. Van haar kreeg ik er nog een antibioticakuur bij (clindamycine) en werd mijn onderbeen va mijn tenen tot aan mijn knie ingezwachteld. Dat weekend ging mijn been "lekken" . Toen op ma. 26 juli jl. terug naar dermatoloog. De zwachtels werden verwijderd en men schrok ervan. Wondroos was de diagnose.
De week ervoor vertoonde ik alle symptomen voor wondroos, maar het werd toen niet als zodanig gediagnosteerd, zowel niet door mijn huisarts als door mijn dermatoloog.
Ik moest op ma. 26 juli jl. dan ook direct opgenomen worden om intraveneus antibiotica toegediend te krijgen. Ik heb ruim een week in het ziekenhuis gelegen met kompressen die ik nat moest houden en mijn been hoog. Op ma. 1 augustus jl. ben ik weer ingezwachteld en dinsdag is dat weer verwijderd en opnieuw ingezwachteld. Toenmocht ik naar huis met antibioticakuur. Vanaf die tijd moet ik tot nu toe 2 x in de week bij de dermatoloog terugkomen om alles te verwijderen, te kijken in hoeverre het aan het genezen is en dan weer opnieuw in te laten zwachtelen. In beweging blijven is het advies. Zodra mijn onderbeen is genezen dan krijg ik voor een jaar een steunkous.
Deze versie van behandelen heb ik nog niet gelezen in bovenstaande commentaren.
Is er iemand die ook deze behandeling heeft gehad? En het is ook zo tegenstrijdig. Er wordt door de meesten gezegd veel te rusten, terwijl mij is gezegd juist te bewegen en als ik zit, dan wel mijn been omhoog.
Jokkel123, 2010-08-13
( 0 )

Antibioticakuur en compressen en inpakken is de aangewezen kuur. Compressen is om blazen zoveel mogelijk te vermijden.
je moet veel met je onderbeen in de lucht.
Maar bewegen? Ja, als je maar die antibiotica neemt. Dat voorkomt dat de bacterie via je bloedcirculatie de route vindt naar andere lichaamsdelen.
Met je onderbeen in de lucht,kan je ook nog bewegen. Op welke manier, daar moet je je creativiteit gebruiken.
Ik wens je alvast veel succes en een snelle genezing.
Tiny, 2010-08-18
( 0 )

Ook ik heb weer wondroos door een klein krabbeltje op mijn been. Daar ik de ziekte van Wegener heb gehad was het schrikken. Van de dokter een kuur van 3 x daags Broxsil te slikken hoop ik er vanaf te komen. Daar ik vanwege mijn ziekte ook nog aziathipine slik ben ik denk overgevoelig voor wondjes. Wie heeft ervaring met wondroos en de ziekte van Wegener??
Jokke, 2010-08-18
( 0 )

Wondroos geneest traag. Met de ziekte van Wegener heb ik geezn ervaring. Misschien eens verder zoeken op internet.
Ik wens je alvast veel succes
Lien, 2010-08-19
( 0 )

Net alle verhalen hier gelezen en veel herkenning.
Mijn man ligt nu sinds maandag in het ziekenhuis. Afgelopen zaterdag kwam ik thuis en trof ik hem ziek aan, hoge koorts en rillen. Ik voelde automatisch aan zijn been, omdat jaren terug hij wondroos had en altijd wondjes overal heeft die slecht genezen. Rond het wondje was het heel lichtroze, toch spoedarts erbij want veel pijn en ik wilde niet dat het weer zo erg werd als vorige keer. Toen is er niet goed gereageerd en werd er bijna besloten huid weg te snijden.
Dus zaterdag is hij begonnen met antibiotica. Dit had geen effect, zondag werd het erger en maandagochtend zijn hele onderbeen vuurrood, glimmend en heet. Arts is langsgeweest omdat ze trombosebeen vermoedde, direct doorgestuurd en nu dus opgenomen. Trombose is nu uitgesloten en er is een infuus aangesloten.
Er is nog weinig te merken van verbetering, er was zelfs weer uitbreiding naar lies en streep tussen lies en wond (lymfen), dit is wel al weer aan het weg trekkenen en de koorts is wel weg. Nu is het sinds gisteren open aan het gaan (de blaren) en is zijn voet heel dik.
Heeft iemand ervaring wannneer er verbetering moet optreden na starten met het infuus? Ik heb er nu nog geen goed gevoel over.
Jokke, 2010-08-20
( 0 )

Bij mijn man heeft het 1 week hospitalisatie gekost. Intraveneus toedienen van antibiotica en compressen.
Hij had natuurlijk nog geen uitstraling tot aan zijn lies.
Probeer je man zolang als het mogelijk in het ziekenhuid te houden, tot er enige verbetering optreed.
Veel succes
Jet, 2010-08-26
( 0 )

Ik heb sinds 8 wkn wondroos aan beide voeten,is ook onschuldig begonnen en na 5 antibiotica kuren nog niet over,kreeg steeds verlengingen ben er ook voor in ziekenhuis geweest op vakantie omdat ik opeens 40 grd koorts kreeg,ging bij mij gespaard eerst met heel veel jeuk en dat veranderde in pijnlijke blaren en open wonden,het straalde helemaal door mijn been tot aan mijn lies,moest mij ook om de paar dagen melden bij een dokter die t goed in de gaten hield.Ik durfde op t laatst zelfs niet meer te krabbelen aan een mugge bult omdat alles wat ik aan raakte veranderde in een pijnlijke vochtblaar.Hebben een kweek afgenomen en heb nu een sterkere kuur,hoop dat die wel goed aanslaat,op het laatst voel je je gewoon machteloos.Ik heb nooit geweten wat wondroos precies inhoud maar dat het ellendig is weet ik wel.
Jokke, 2010-08-27
( 0 )

Ik voel echt met je mee. Ik wens je veel sterkte en moed omdat beeestje echt te lijf te gaan.
Jokke, 2010-08-27
( 0 )

Ik voel echt met je mee. Ik wens je veel sterkte en moed omdat beeestje echt te lijf te gaan.
Jokke, 2010-08-27
( -2 )

Ik voel echt met je mee. Ik wens je veel sterkte en moed omdat beeestje echt te lijf te gaan.
Jokke, 2010-08-27
( +2 )

Ik voel echt met je mee. Ik wens je veel sterkte en moed omdat beeestje echt te lijf te gaan.
Margreth, 2010-08-31
( +2 )

Hoi ik zit nu met wondroos op me'n been, ben inmiddels bij de dokter geweest en heb amoxicilline gekregen.
Het is niet open maar wel lijnlijk hoe lang moet je zo min mogenlijk staan of lopen.
Ik ben namelijk kapster en wil graag aan het werk.
Mag het misschien wel met een steunkous.
Claudia, 2010-09-01
( 0 )

Hey hoi
ik heb wondroos al voorde 2 keer gehad op me voet nekel
word gek van en 40 graden koort is niet leuk
ik heb ook nog rheuma bij
ben net weer uit het ziekenhuis van infus af
sterkte allemaa;
Rita wiggerman, 2010-09-08
( 0 )

Mijn man heeft voor de 2e keer in korte tijd wondroos opgelopen en heeft nu een antibiotica kuur. We zijn ervan geschrokken. Over 4 weken gaan we een groepsreis door Afrika maken en krijgen antibiotica mee van de huisarts. Zijn er tips te geven over zwemmen in zee of zwembad, dragen van steunkous etc.?
Jellie, 2010-09-08
( +3 )

Goededag lezer,s
maandag 3 sep begon met rode bulten..dindag 4 sep begond rode wond..woens 5 sep begon me heel been rood te worden..
ik wist niet wat t was..
d8 gaat van zelf over..ben ik 5 sep naar de huisarts gegaan,bleek dat ik wondroos had.
ook nog 38 graden koorts erbij..
ik heb capsule gekregen moet ik 4x per dag in nemen..
tis geen pret..
maar je kunt wel diaree,darm effectie oplopen..
geen eetlust enz..
ik wil mens niet bang maken hoor..
vr gr jellie..
Jokke, 2010-09-09
( 0 )

Zeker je antibiticakuur uitdoen. Desnoods een volgende starten. Normaal had je een weekje verlof in het ziekenhuis moeten krijgen. Een goede verzorging met compressen en eten aan bed gebracht.
Succes.

marijke
Jokke, 2010-09-09
( 0 )

Beste Rita,

Subtropische temperaturen zijn de beste vrienden van wondroosbacteri√ęn. Tenzij het straks koud wordt in Afrika. Met het klimaat die verandert . Je weet maar nooit.
Antibiotica voort innemen, compressen meedoen en proper koud water en steunkousen aandoen. In het water gaan doe je best niet. Er zitten daar toch krokodillen (denk ik).
Jokke, 2010-09-09
( 0 )

Beste Claudia,

Als ik jou verhaal lees dan denk ik bij mezelf: "wat een sterke vrouw."
Ik kan je enkel veel moed inspreken. verder antibiotica innemen en koortswerende middelen bij de hand hebben.
Alvast veel succes.

marijke
Jokke, 2010-09-09
( 0 )

Beste margreth,

Ik vrees dat jouw wondroos nog een eind kan duren. Mijn man was er na 8 weken nog niet vanaf.
veel sterkte en misschien al zittend proberen haar in een snit te kappen.
Mes, 2010-09-10
( 0 )

Ik heb voor de eerste keer wondroos op mijn been (de versie met de blaren),ben met antibiotica gestart en moet rust houden, verder om de dag naar de dermatoloog om te kijken hoe het gaat.
De kuur lijkt aan te slaan, maar vlgs dermatoloog is de strijd nog lang niet gewonnen, begrijp dat het idd een langdurige kwestie kan worden.
Weet iemand hoe lang je gezwchteld moet worden als de wonden genezen zijn?
Jokke', 2010-09-11
( 0 )

Je mag toch rekenen op een half jaar. Alvast veel succes
Esther, 2010-09-16
( +20 )

Werd afgelppen zondag ineens heel ziek. Hoge koorts, rillingen en overgeven. Poosje naar bed. Werd wakker met een rode, warme en zeer pijnljke enkel. Wondroos geconstateerd. Lig nu al dagen boven op bed om been hoog te houden. Heb wel een antibiotica-kuur van de huisarts. Pijn is een stuk minder, koorts is weg. Ik begin langzaam aan weer wat te eten. Maar de roodheid trekt verder naar boven naar de knie toe. Het onderbeen is superdik. Ik kan er nauwelijks op lopen. Ik ben pas 38 jaar. Lees dat het vaker terug kan keren etc. Ik zie het lijk nu al drijven. Mijn baas verwacht me maandag weer op de zaak. Ik werk als telefoniste. Zie het niet zitten om met een dik been, waar ik nauwelijks op kan lopen, weer te gaan werken. Kan er niet mee autorijden. Wat nu te doen?
Deesje, 2010-09-16
( 0 )

Vanacht werd ik wakker en dacht er is een mug actief geweest jeuk op mij boven voet
paar keer wakker geweest en effe krabben maar dit voelde toch anders aan s;morgens toen ik opstond had ik een rode plek op mijn voet die ontzettend jeukte heb een beenoperatie gehad en de lympe zijn daardoor beschadigt therapeute waarschuwde me altijd oppassen met muggen en scheren en kleine wondjes maar heb er nooit last van gehad tot vanacht voelde me een beetje misselijk en jeuk en brand dus gebeld na dokter en er werd geconstanteerd wondroos nou bij mij zijn de blaren al heel snel actief de hele bovenvoet zit vol en het sap loopt er zosnel uit heb geen koorst wel dikke voet en enkels en wat misselijk heb het wel al de hele dag koud heb een antibotica gekregen en nu maar afwachten maar wist niet dat zo iets heel pijn kon doen hoop dat het snel weg is
gr deesje
Tinie, 2010-09-19
( 0 )

Heb in 2001 ernstige wondroos gehad ik ging zaterdagmiddag naar bed was niet lekker en had het koud.maandagavond kwam ik bij op ic heeft daar twee weken gelegen en daarna nog drie weken op zaal ook met brandblaren heb daarna nog wijkverpleging thuis gehad 1maand en daarna steunkousen.het is tot 2005 weggebleven sind die tijd is het steeds terug gekomen .ben inmiddels allergie,s voor peneciline,ben gisterenavond weer naar de huisartsenpost geweest en weer wondroos het zit inmiddels op mijn achterbeen tot aan de knie. heb gisteren aan de dienstdoende arts gevraagd wat is er tegen te doen niets zei ze het been is door de ziekte gewoon in de war .
Antoinette, 2010-09-27
( +2 )

Hallo allemaal.
Ik heb het voor de 1er ke3er ook extreen gehad. NU vboor de 28e dag onderweg en het gaat nu over in oijnbestrijding of distrofie zeggen de chirug en de ass.
Zit op 12 mor fines op een dag en verrek van de pijn is dit normaal heb een hele hoge pijn grens ,maar deze pijn kan ik niet hebbne.
jullie worden allemaal serieues genomen door de doktyers mijn husiarts zei het is wondroos enrstig bedrust , maar laat me wel door lopen en geeft bhet ene advies na het andere tegenstrijdige.
geen bloedprikken 6 antibiotica kuren.
Ben zo ziek dat ik 8 keer spuug op een dag dus mijn pillen niet binnen hou.
Dan krijg ik een andere kuur 6 keer diaree dus hou ze ook niet binnen.
Nu dat beter is en mijn wond beter wordt en op de seh ben geweest zeggenze je had opgenomen moetyen worden.Mijn huisdokter zegt dit kunnen wsij zelf wel mooi oplossen.
Over mijn rug zeker ik word gek van de pijn.
Gr antoinette.
Antoinette, 2010-09-27
( 0 )

Hallo allemaal.
Ik heb het voor de 1er ke3er ook extreen gehad. NU vboor de 28e dag onderweg en het gaat nu over in oijnbestrijding of distrofie zeggen de chirug en de ass.
Zit op 12 mor fines op een dag en verrek van de pijn is dit normaal heb een hele hoge pijn grens ,maar deze pijn kan ik niet hebbne.
jullie worden allemaal serieues genomen door de doktyers mijn husiarts zei het is wondroos enrstig bedrust , maar laat me wel door lopen en geeft bhet ene advies na het andere tegenstrijdige.
geen bloedprikken 6 antibiotica kuren.
Ben zo ziek dat ik 8 keer spuug op een dag dus mijn pillen niet binnen hou.
Dan krijg ik een andere kuur 6 keer diaree dus hou ze ook niet binnen.
Nu dat beter is en mijn wond beter wordt en op de seh ben geweest zeggenze je had opgenomen moetyen worden.Mijn huisdokter zegt dit kunnen wsij zelf wel mooi oplossen.
Over mijn rug zeker ik word gek van de pijn.
Gr antoinette.
Belinda, 2010-09-27
( 0 )

Ik heb het al een paar keer gehad...de eerste keer nadat ik door was blijven lopen met een fikse brandwond op mijn been. Als ik de verhalen hier lees denk ik oei..ben er altijd wel mild vanaf gekomen. Om even te reageren op vakantie etc. nadat ik wondroos had gehad werd ik maanden later gestoken door een mug en omdat we op vakantie waren was ik lekker wezen zwemmen en jahoor daar kreeg ik weer wondroos van! De dokter die ik toen sprak zei me dat ik als ik weer op vakantie zou gaan, ik preventief een anti-biotica prik moest halen en dat veel (vaak jongere artsen..) dit vergaten te zeggen tegen de patienten! Doe er uw voordeel mee.
Jokke, 2010-09-27
( 0 )

Veel tijd om te schrijven heb ik niet. Maar inderdaad, subtropisch materiaal laat je best achterwege, als je wondroos wil vermijden.

Alvast veel succes

Jokke, 2010-09-27
( -1 )

Ik wens je veel sterkte toe.Maar misschien eens nagaan of je geen allergie op antibiotica hebt
Jokke, 2010-09-27
( +1 )

Tinie, Ik kan je maar aanbevelen de doktersadvies goed op te volgen. Veel succes
Jokke, 2010-09-29
( +1 )

Esther,

De moed zeker niet opgeven. Als je moeet werken, je been proberen omhoog te leggen. Dat moet kunnnen als telefoniste.

Alvast veel succes
Jokke, 2010-09-29
( +1 )

Deesje,
Ik kan me inbeelden dat na een operatie, een wondroosinfectie optreedt. Je zeker heel goed verzorgen. Veel lezen op infoyo. Er is al heel veel informatie.

Alvast veel succes
Anna, 2010-10-28
( 0 )

Ik mag hopen dat die snoetjes boven an de reactie, Kop-op betekenen!
Mijn eerste ervaring met wondroos is twee dagen oud.
Wondje dik been, gelijk naar de dokter!
Ik heb een vriendin met wondroos ervaring, dus ik wist gelijk wat er aan de hand was.
Ik ben allergies voor peneciline, dus andere pillen.Claritromycine.
Ik heb dus een dik been en veel pijn kan dus moeilijk lopen, maar gezien jullie berichten
denk ik dat ik nog bof.
Mijn vraag is: Bestaat er geen zalf die je altijd bij je kan hebben, zodat je als je een wondje hebt, je dat onmiddelijk kan gebruiken?
Dat lees ik n.l. nergens.
Heeft iemand daar een antwoord op?
Dank en veel sterkte allemaal.
Anna
Jokke, 2010-10-30
( +2 )

Ik denk dat je dat best aan je huisarts vraagt. Misschien dat jouw idee van een zalfke dan bekeken wordt door de farmaceutische sector.
Ik wens je veel sterkte toe met het overwinnen van je wondroos.

groetjes, marijke
Pien, 2010-12-03
( 0 )

MIJN VADER HEEFT OOK WONDROOS, NU WEER. WEETJE WAT ZE ZEGGEN DAT HELPT: TORTELDUIFJES, EN ZE DAN IEDERE DAG VERZORGEN! WIJ HEBBEN ZE NL OOK GEHAD EN IN DIE TIJD 3,5 jaar HEEFT PAP HET NIET MEER GEHAD NU , ZIJN ZE WEGGEVLOGEN EN KOMT HET WEER TERUG! JE MOET ER IN GELOVEN, MAAR VELE ZEGGEN DAT DIT HELPT
Paula, 2011-01-10
( 0 )

Ik heb in 2009 wondroos gehad in mijn gezicht, ben er doodziek van geweest, hoge koorts veel pijn en de helft van mijn gezicht heel erg opgezwollen. als ik op vakantie ga neem ik antibiotica mee.
Ik heb het daarna 3 keer terug gehad, maar doordat ik gelijk aan de antibiotica ging het kunnen indammen. Na de kuur vreselijk aan de diarree, Wapiti darmbalans heeft mij goed geholpen. Eergisteren was het weer zover, heb ik net mijn darmen weer rustig na 3 maanden.
Ik ga hierna gelijk weer aan de probiotica van Wapiti
http://www.snelaanbieding.nl/Wapiti-Darmbalans-Capsules-20-Stuks/849217
Jokke, 2011-01-12
( -1 )

Beste paula,
ik wens je veel succes in de overwinning van wondrood
Adrie, 2011-01-18
( 0 )

Ik heb pas een revisi aan me rechterkunstknie gehad 2 weken geleden.
En nu zit ik voor de eerste keer met wondroos,zou ik dat door deze operatie op hebben kunnen lopen? Ik keeg gelijk broxil 500mg 3x daags 1 capcule.
En moet je dan niet gelijk opgenomen worden in het ziekenhuis?
Bibje, 2011-01-20
( +3 )

6 jaar terug heb ik ook wondroos gehad en ben toen niet de weg gegaan van antibiotica en steunkousen maar heb een alternatieve route gevolgd met honing/olijfoliecompressen, dagelijkse (zee)zoutwikkels en inwendig zeer hoge dosis vita C en echinacea/geelwortel tinturen. Het heeft uiteindelijk een jaar geduurd voor het HELEMAAL weg was maar mijn benen zijn zonder littekens en bruine vlekken en ik heb daarna nooit meer last gehad ervan. Het kan dus wel degelijk genezen.
Mijn moeder , waarvan ik het kreeg, ging wel de andere weg en is nooit meer wondroos vrij geweest. Het sluimerde , was er dan weer helemaal dan weer een beetje...en haar benen waren helemaal bruin van de onderhuidse littekens.
Aldo, 2011-01-20
( +1 )

Hier een berichtje uit Finland.. Lig sinds gisteren in het ziekenhuis en ja, het is er weer. Maandagnacht aangekomen en toen ik ging slapen rilde ik zo hevig dat volgens mij het hele hotel schudde. Overgegeven, gewoon niet kunnen slapen en de volgende ochtend gevoelsmatig een dubbele leeftijd bereikt..
Opgehaald door mijn distributeur en me nog gepoogd groot te houden. Lukte niet al te lang en ondanks meerdere Iboprufen en Asperine lag in om half zes in bed alwaar ik niet kon slapen, Volgende ochtend mijn ontbijt, glas melk, binnen een paar minuten weer gelanceerd. Toch maar besloten naar een kliniek te gaan alwaar men een bloedwaarde opschreef van 246. Werd me aangeraden toch maar niet in de middag terug te vliegen naar NL.
Op naar het ziekenhuis! Dan maar morgen terugvliegen? Nou nee..
Hun laboratorium kon alles nog wat nauwkeuriger vastleggen met 350.
Onderzoek gedaan naar trombose. Niet gezien maar ze gaan vanavong wel een prik zetten.. Koorts gezakt van 40 naar rond 38.
Doktoren hebben het nu over vanaf maandag. Tsja, je kan er niet omheen.

Had ik het zien aankomen?

Eigenlijk had ik het kunnen voorspellen met de ervaring van een gerelateerd abces begin 2009 en 2 antibiotica kuren in april en mei, Flucloxacilline.
Het heeft gewerkt maar zodra de weerstand omlaag gaat, merkt je dat de bacterie begint te loeren. Op weg naar het vliegveld al wat duizelig, wondje wat niet snel dichtging etc.

Maar goed, nu in het ziekenhuis en dat is goed georganiseerd. Nog even doorzetten en dan weer naar huis
Jokke, 2011-01-22
( +1 )

Beste Aldo,
Ik wens je veel sterkte in het verder overwinnen van wondroos
Jokke, 2011-01-22
( +1 )

Bibje en Adrie,
Van het kleinste wondje kan er wondroos ontstaan. De bacterie heeft niet veel opening nodig. Dus ja, van een operatie kan je wondroos krijgen.
Alternatieve geneeskunde is zeker het proberen waard. Wanneer het werkt, zegge het voort voor andere slachtoffers van wondroos

Mimi smith, 2011-01-28
( 0 )

Ik heb niet zo.n grote wond maar het is wel rood er omheen.en plaatselijke oedeem.
Ik loop al bij het zieken .
Heb twee maal een antibiotica kuur gehad.Ben geen medicijn slikker,maar als het moet dan moet het.
Dinsdag ader onderzoek,daarna weer controle.
Dat rust houden is moeilijk voor mij.
Je wordt er zwaarder van, lijkt mij helemaal niet goed voor je benen,die moeten het allemaal dragen.
Ik probeer zo veel mogelijk te luisteren naar de arts,uiteindelijk heb ik er niet voor geleerd.
Hopelijk word ik niet opgenomen,ben verder gezond.
Wens alle mensen die hier mee te kampen hebben,van harte beterschap.
PS Ik heb wel van wondroos gehoord,maar dat het z.n impact zou hebben.???
Jokke, 2011-01-28
( -1 )

Veel courage, de genezing kan lang aanslepen. je been moet in de hoogte gehouden worden en vooral veel beenrust
Dennis, 2011-02-09
( +3 )

Heb vanaf 2000 al 13 keer wondroos gehad,soms 1 keer per jaar of een jaar niet.Ook weleens 3 keer in een jaar.Zelfs 3 keer binnen een half jaar.De ene keer pijnlijke dan de andere keer.Heb nu 2x anderhalf jaar lang maandelijks een spuit gehaald op verzoek van mijn huisarts,tevergeefs,tijdens de laatste periode van de spuiten,heb ik 2x wondroos gehad,mijn dokter wist het ook niet meer,daarna ben ik gestopt met spuiten,toen bleef het een half jaar weg,nu heb ik het weer.Heb alles al geprobeerd,week met mijn been hoog en niet lopen,daarna week rustig aan doen,na een paar dagen gewoon weer lopen,niets schijnt te helpen,je wordt er moedeloos van.
Ik heb me er bij neergelegd,er is niets tegen te doen,als je het eenmaal hebt kom je er nooit meer vanaf.Tot nu toe kom ik er met een kuur binnen twee weken er vanaf,als ik zo de verhalen hoor,mag ik daar blij om zijn.Het is vervelend maar is niet anders,het leven gaat gewoon door,en je bent niet de enigste en ook niet de laatste.Volgens mij is het per persoon verschillend hoe hij of zij hierop reageert,dus wat voor jou het beste werkt moet je zelf ondervinden.Verder wens iedereen die dit oploopt veel sterkte met deze nare infectie!!Gewoon blijven ademen dan leef je een stuk rustiger.gr.Dennis
Jokke, 2011-02-09
( 0 )

Ik wens je veel succes bij het overwinnen van wondrood
Jaamir54, 2011-03-08
( 0 )

Wel een late reactie, maar kan toch.
heb zelf 3 keer wondroos gehad, steeds aan het zelfde been.
de 1e keer had ik het niet in de gaten, voelde me ziek en kroop onder de wol,
totdat ik een dag later in de avond mijn been zag, toen wist ik het pas,
de eerste keer was het het ergst,
zodra ik me niet goed voel, rillen en koorts, kijk ik direct naar mijn been of er iets aan de hand is,
moet zeggen dat het nu al enkele jaren is weggebleven, gelukkig
Mirjam
Jokke, 2011-03-08
( 0 )

Jij hebt groot geluk dat je wondroos nu wegblijft. houden zo
Monique, 2011-03-10
( 0 )

Nu voor de 5e keer wondroos, deze keer het hevigste met blaren en absoluut niet kunnen lopen, voel het altijd aankomen omdat ik het dan van de een op andere moment verschrikkelijk klappertandend koud krijg en mijn onderbeen iets zeer begint te doen (het is altijd aan hetzelfde onderbeen), binnen een uur 39 koorts, meteen naar de huisartsenpost om meteen met antibiotica te beginnen, maar sloeg dit keer niet meteen aan, duurde 3 dagen voordat de koorts zakte (normaal 1 dag), een dik roodgloeiend been waar ik absoluut niet op kan staan. Weer naar de huisarts geweest en nu ingezwachteld, ik heb sowieso veel last van oedeem in mijn been en zal toch mijn steunkousen consequenter moeten gaan dragen
Het rare is dat het ieder jaar 2 keer rond dezelfde tijd terug komt, in februari en rond juli?
Wat kan ik nog meer doen om het te voorkomen, ik ben het zo spuugzat! monique
Jokke, 2011-03-11
( 0 )

Ik weet echt niet hoe ik je helpen kan. Duimen dat het eindelijk eens stopt
Rina, 2011-03-20
( 0 )

Hoi

ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst wondroos gekregen
zeer pijnlijk kan ik wel zeggen en had er nog nooit van gehoort.
dondag al heel de dag op bed gelegen om da ik me zo beroerd voelde en heel mn linkerkant deed pijn soort van spierpijn.
nergens geen erg in
vrijdag stap uit bed en ja hoor kon nie op me been staan doe me broek omhoog heel me onderbeen rood en dik
na de dokter gegaan
ja mevrouw u heeft wondroos been omhoog en 4x perdag aan de atibiotica 10dgn

na lekker dus en de pijn word als maar erger en erger en de plek word ook almaar ergens
is dit altijd zo

gr rina
Jokke, 2011-03-20
( 0 )

Te laat naar de dokter geweest. Veel op je tanden bijten en hopen dat je niet naar het hospitaal moet. veel succes
Edith , 2011-03-23
( 0 )

Mijn man heeft sinds vorige week voor de eerste keer wondroos aan zijn voet/onderbeen. Tot overmaat van ramp enkele dagen later het andere been. De huisarts had hier nog nooit van gehoord, aan twee benen tegelijk. Hij kan haast niet lopen, krijgt antibiotica, en nu maar hopen dat het snel overgaat.
Jokke, 2011-03-25
( +1 )

Misschien is het beter dat hij naar het ziekenhuis gaat. Wondroos gaat jammer genoeg niet snel over. ik wens je man veel succes toe.
Albert, 2011-03-30
( 0 )

Hallo,
juli 2008 laatste keer wondroos aan mijn linker oor/wang/hals. Dit was echter wel de 7e keer in 3 jaar.
eerste keer anti-bioticum, voor 8 dagen, na 1,5 maand wederom wondroos , dus weer antibioticum nu voor 14 dagen. ( zeer w.s duur van de kuur te kort)
Ieder keer start het met pijnlijk oor, dan roodheid en zwelling en koorts Zet dan ook goed en snel door. Bij huisarts zonder problemen antibioticum mee voor 12 dagen, ( Flucloxalline 4x daags 1000mg )
Na laatste keer in 2008 op advies van huisarts 1x p/w een Penicilline injectie duur 6 maanden. Huisarts schreef antibioticum voor zodat ik thuis een voorraadje had, om in ieder geval bij opkomende klachten meteen antibioticum te kunnen gebruiken, gezien de zeer snelle ontwikkleing van wondroos. Wel de afspraak om bij klachten sowieso bij huisarts langs te gaan ter controle.
Tot vorige week geen problemen meer. Echter....nu wondroos aan mijn rechteroor,wang en hals. Pijnlijk, koorts en fikse roodheid. ( en mijn voorraadje van 2008 was al opgeruimd vanwege overschrijding houdbaarheidsdatum.) Kuur voor 12 dagen mee , binnen 2 dagen echt wel merkbare werking van de medicatie.
Nu maar weer afwachten of dit weer terugkomt.
Belangrijk is wel dat je huisarts de klacht serieus neemt en meteen een forse dosis antibioticum voorschrijft, minimaal voor 12 dagen.
Ik zal m'n huisarts weer vragen om een voorraadje antibioticum in het geval dat het weer terugkomt.
Maar als ik reacties lees van anderen en dan met name die verhalen over wondroos aan de benen/voeten denk ik dat er in het algemeen niet zorgvuldig genoeg mee wordt omgegaan door de medici.
Mogelijk dat wondroos toch onderschat wordt of soms te laat wordt gediagnosticeerd, zodat snelle behandeling achterwege blijft.
Jokke, 2011-03-31
( -1 )

Ik denk d
Jokke, 2011-03-31
( 0 )

Ik denk d
Bea., 2011-05-03
( 0 )

Hallo allemaal
heb 5 keer wondroos aan mn linkerbeen gehad, en nu aan mn rechterbeen, weer ziekenhuis opname van 18 dagen, en aan het infuus, daarna nog 10 dagen capsules thuis, heb nu een spuit gehad, en proberen we het preventief te behandelen, want alles is steeds erg heftig en veel pijn, nu weer steunkousen aan, wat nog erg pijnlijk is, maar hopende dat deze injecties gaan aanslaan., wie heeft er ervaring mee??
Jokke, 2011-05-10
( -1 )

Ik wens je veel sterkte toe
Annie, 2011-05-27
( 0 )

Stel je hebt het gehad aan je been, kan je het dan na een jaar ook aan je gezicht krijgen? Mijn moeder had het vorig jaar aan haar been. Ze werd gisterochtend wakker met een dik gezicht, oog helemaal opgezwollen en dicht, wang dik en hard. Klieren in hals opgezet en ze voelde zich erg ellendig.
Vandaag naar dokter geweest en blijkt een bacteriele infectie te zijn. Nu lees ik over wondroos en dacht meteen aan haar been. Ze was niet bij haar eigen arts, deze arts wist dus niets over die wondroos van vorig jaar.
Jokke, 2011-05-29
( +1 )

Je kan het in je gezicht krijgen. ik wens je moeder veel sterkte toe
Ikke--, 2011-06-19
( 0 )

Ik ben pas 18 jaar, ik heb t'onlangs voor het eerst gehad. Eerst een tijdje mee door gelopen later kon dat niet meer. Toch maar naar de dokter geweest. Ik kreeg gelijk een antibiotica voor 10 dagen, kuur afmaken en met het been omhoog!. Ik heb de kuur nu af, alleen de wondroos is nog niet hersteld. Steeds als ik meer mijn been beweeg wordt het weer dik, rood en drukpijn. Ook heb ik wat last van mijn knie? Maar de wondroos is niet naar buiten geslagen, het is niet echt een open-wond geworden. Maar hopen, dat het snel over gaat.
Jokke, 2011-06-20
( +1 )

Jje goed verzorgen is de boodschap
Heian, 2011-07-17
( +3 )

Helaas...ik heb ook wondroos opgelopen,voor de eerste keer ,ik ben 47 jaar,werkzaam in de verpleging,wondroos wel verzorgd,maar helaas nu ervaringsdeskundig.
bij het lezen van al deze ervaringen van lotgenoten slaat de schrik mij wel om 't hart,zo'n lange weg voor sommige mensen en dan te lezen bij het eenmaal wondroos te hebben gehad dat het dan ook weer terug komt...balen....
ook ik ben gevoelig voor muggebeten en in de nacht natuurlijk flink krabben op voorvoet in de slaap,vorige week zondag ineens een oedemateuze plek onderbeen,vlak bij de knik naar voet,glanzend warm,opvlammend richting kuitbeen omhoog,amoxi/clavukuur gehad tot vrijdag,koelen en omhoog houden echter zonder resultaat,vrijdag opnieuw gestart met flucloxalline 3 x dgs,roodheid wat omhoog gestegen was tot midden scheenbeen zakt wel af,maar blijf me misselijk voelen en,drukpijn voelen bij de plek waarvan ik in de eerste instantie dacht gestoken te zijn door een mug....
deze plek blijft ook rood/blauw,hard pijnlijk,nog steens koelen ,met been omhoog,en hopen dat de flucloxalline aanslaat.........
Jokke, 2011-07-18
( -2 )

Kop op. je zal genezen, maaar het zal gevoeliog blijven
Yvonne, 2011-07-19
( 0 )

Ik heb ook sinds vorige week wondroos aan mijn voet, dankzij een muggenbeet.
Heb sinds afgelopen vrijdag antibiotica.
Nu mijn vraag wanneer weet ik nu echt dat ik de wondroos heb overwonnen?
De wondroos is niet meer fel rood maar wat rozig.
Heb nog t/m as donderdag medicijnen, maar ik vraag mij af of dat voldoende is.
Ik wil zeker weten dat ik voldoende ben hersteld voordat ik weer ga werken.
Ik ben bang dat het anders misschien weer komt opzetten of is dat niet mogelijk?
Jokke, 2011-07-20
( 0 )

Wanneer je je beter voelt is het oke. maar wondroos geneest niet echt.
Heian, 2011-07-20
( 0 )

Nou,hier zijn we weer,vandaag verlenging van de kuur Fluclaxalline gekregen van de huisarts,er zit wel verbetering in ,oedeemvorming zakt af,zo ook de rood/blauw kleuring,maar er blijft een sterk geconcentreerde plek op het scheenbeen die warm,rood/blauw en dik aan voelt,wondroos niet onderschatten en afwachten maar weer......
Jokke, 2011-07-23
( -3 )

Veel succes
Heian, 2011-07-28
( 0 )

Kuur flucloxacilline stop. er blijft nog wel een dikke plek onderhuids zitten waar alle ellende begon,vanmorgen arts geweest,deze gaf aan als deze plek niet vanzelf verdwijnt dat deze er dan mogelijk uitgesneden moest worden,dus nu het beste maar hopen....
heeft iemand hier ervaring mee??
Jokke, 2011-07-31
( 0 )

Ik zou voorzichyig zijn met het laten uitsnijden van die plek. Ze vermindert sowieso
Wim, 2011-10-03
( 0 )

Ik lig momenteel in bed met wondroos en dus alle tijd om door jullie reacties heen te gaan! Afgelopen woensdagochtend 27/9met een stekende pijn wakker geworden in het linkeronderbeen. licht rood. Huisarts dacht in eerste instantie aan een overbelaste spier (veel gesport dat weekend), kreeg 600 mg ibuprofen mee als ontstekingsremmer/pijnstiller. Moest het 24-48 uur aankijken. Die dag naar kantoor, kon er met pijn op lopen, werd wel heel erg dik. Donderdag thuisgebleven met been omhoog. Donderdagnacht zulke stekende pijnen dat ik me naar de dokterspost heb gesleept. Daar werd wondroos geconstateerd. Slik sindsdien 2x daags 875/125 Amoxicilline/Clavulaanzuur Actavis. Voelde me vrijdag zo goed (tussen de oren) dat ik naar kantoor ben gegaan, was niet verstandig, aan einde van de dag enorm gezwollen en pijnlijk. Sindsdien thuis op bed!

Geen koorts gehad, pijn in de linkerlies, rotgevoel in de maag van de pillen, na liggen is overeind komen zeer pijnlijk, moet been hoog houden om de druk er af te houden. Heb steunkous van de buurvrouw die het jaren geleden heeft gehad en al waarschuwde dat het terug kan komen. Vannacht enorm gezweet, temp 35.6C, zit normaal nooit onder de 37. pijn bij het diep ademhalen. Been is nu een stuk beter maar nog steeds pijnlijk, pijn bij ademhalen blijft (spiertje gescheurd bij het hinkelen?). Ik ga er vanuit dat de weg omhoog gevonden is maar schrik wel van alle horrorstories waar het terug komt! Begrijp dat dit te maken heeft met beschadiging van de lymfevaten waardoor het sneller terug kan komen dan eerder. Ik heb een kuur van 7 1/2 dag, ik begrijp van het internet dat dit minimaal 10 dagen en beter 14 dagen moet zijn. Wat een k-ziekte, lang leve de antibioca!

Jokke, 2011-10-04
( +1 )

Niet teveel aan denken dat het terug kan komen. Mijn man heeft het één keer gehad. maar de schrik blijft eerin dat het terug komt. veel genezingssucces
Lin, 2011-10-06
( 0 )

Wat een heftige reactie's allemaal!
ik ben zelf bijna 24 jaar de jongste in mijn ziekenhuis die ze tot nu toe hadden gehad met wondroos ik had het aan mijn linker onderbeen en voet door de reactie's van jullie denk ik dat ik het heb gekregen omdat ik een ingegroeide teennagel had en daarmee ben gaan zwemmen subtropisch zwembad dus jullie raden het al!

het heeft toen wel nog een paar dagen geduurd voor de 1ste klachten zich aan diende en binnen 2-3 dagen was mijn been helemaal glanzend rood en in de tussentijd wimpelde de dokter mij af ze dacht dat ik me was aan het stellen over de pijn en ik moest foto's laten maken want ze dacht dat ik mijn enkelband gescheurd had foto's laten maken niks op te zien daarna een echo laten maken was alleen op te zien dat er vocht in mijn been zat

de dag erna savonds kon ik het niet meer houden van de pijn hoge koorts al al die dagen klappertanden en razelen alsof ik was af het kicken van 1 of andere soort drugs nightcare gebeld en die stuurde mij dan ook meteen naar het ziekenhuis die me meteen opnamen voor 10 dagen aangezien ik al bloed vergiftiging had opgelopen door de infectie en via het infuus behandelt kwa medicijnen weer helemaal opnieuw moeten leren lopen overal was me huid open gebarsten allemaal hele grote blaren en kon niks meer met het been en iedere keer hevige pijn als ik na het liggen weer op moest staan en het bloed weer naar beneden kon stromen in mijn been/voet

dit is nu 3 maanden geleden en ik loop nog altijd in de zwachtels me hele huid is nu wel bijna klaar met vervellen zoals dat uit ziet iig
dinsdag krijg ik een steunkous die ik voor een half jaar tot een jaar moet dragen
ben hier heeel erg van geschrokken vooral als ik lees dat er zoveel mensen hier zijn waarbij het gewoon weer terug komt ik moet er niet aan denken!!
na de ergste variant hiervan gehad te hebben ben ik er nu meer dan klaar mee

aan iedereen sterkte ermee & fijn dat er mensen zijn die hun verhalen schreven
ik ben er iig een stuk wijzer uit geworden!
Jokke, 2011-10-11
( +1 )

Veel beterschap gewenst
Joey, 2011-10-21
( 0 )

Hoi mensen,
mijn vader had sinds eergister een wond op zijn knie, zijn knie werd steeds dikker en dikker, we gingen gister in de ochtend naar de dokter, de dokter zei dat het wondroos was. Hij zei ook daarbij dat het door de zee kwam, met al die bacteri√ęn in de zee. Hij kreeg anti-biotica mee, en heeft gistermiddag gewoon op het strand gelegen (in de schaduw), en gisteravond ziek op bed gelegen. Vandaag werd hij wakker, en hij zei dat hij zich niet meer zo ziek was, maar bij kon bij het opstaan van zijn bed heel moeilijk opstaan (omdat de wondroos op zijn knie zit). Mijn moeder zegt zelf dat het ook wat dunner is geworden. Hij kan voorderest wel lopen maar een beetje mank.
Maar nu dus mijn vraag: Kan hij morgenavond vliegen?

Oh ja, trouwens we zitten in spanje.

Mvg, Joey
Joey, 2011-10-21
( 0 )

Hoi mensen,
mijn vader had sinds eergister een wond op zijn knie, zijn knie werd steeds dikker en dikker, we gingen gister in de ochtend naar de dokter, de dokter zei dat het wondroos was. Hij zei ook daarbij dat het door de zee kwam, met al die bacteri√ęn in de zee. Hij kreeg anti-biotica mee, en heeft gistermiddag gewoon op het strand gelegen (in de schaduw), en gisteravond ziek op bed gelegen. Vandaag werd hij wakker, en hij zei dat hij zich niet meer zo ziek was, maar bij kon bij het opstaan van zijn bed heel moeilijk opstaan (omdat de wondroos op zijn knie zit). Mijn moeder zegt zelf dat het ook wat dunner is geworden. Hij kan voorderest wel lopen maar een beetje mank.
Maar nu dus mijn vraag: Kan hij morgenavond vliegen?

Oh ja, trouwens we zitten in spanje.

Mvg, Joey
Joey, 2011-10-21
( 0 )

Hoi mensen,
mijn vader had sinds eergister een wond op zijn knie, zijn knie werd steeds dikker en dikker, we gingen gister in de ochtend naar de dokter, de dokter zei dat het wondroos was. Hij zei ook daarbij dat het door de zee kwam, met al die bacteri√ęn in de zee. Hij kreeg anti-biotica mee, en heeft gistermiddag gewoon op het strand gelegen (in de schaduw), en gisteravond ziek op bed gelegen. Vandaag werd hij wakker, en hij zei dat hij zich niet meer zo ziek was, maar bij kon bij het opstaan van zijn bed heel moeilijk opstaan (omdat de wondroos op zijn knie zit). Mijn moeder zegt zelf dat het ook wat dunner is geworden. Hij kan voorderest wel lopen maar een beetje mank.
Maar nu dus mijn vraag: Kan hij morgenavond vliegen?

Oh ja, trouwens we zitten in spanje.

Mvg, Joey
Joey, 2011-10-21
( 0 )

Sorry voor dubbelpost, en trouwens het is 2.5 uur vliegen
Ron, 2011-12-16
( 0 )

Hallo lotgenoten,

Ik heb wondroos voor de eerste keer opgelopen toen ik 29 was op mijn eerste vakantie dag in spanje. Ik zat lekker te eten toen ik een vervelende kramp in mijn lies voelde opkomen.Daarna werd ik steeds zieker en kreeg een antibioticakuur die niet goed aansloeg,het gevolg was dat ik na 4 dagen extreme koorts en een ontzettend dik rood been rijker alsnog in het plaatselijke ziekenhuis aan het infuus werd gelegd.
Hier heb ik de resterende 10 dagen van mijn vakantie doorgebracht,met een prachtig uitzicht op het strand.Ik was echt zo ziek als een hond met alles erop en eraan open wonden en blaren en zelfs tenen die zwart waren, ik vreesde het ergste. 13 kilo lichter en een ervaring rijker mocht ik vanuit het ziekenhuis meteen op het vliegtuig naar huis.Na lang te hebben thuisgezeten is mijn been toch redelijk hersteld.
Na een bezoek aan de huisarts vertelde hij me dat het wondroos was, ik dacht toen nog dat dit eenmalig was al vertelde hij mij dat het misschien nog weleens terug kon komen.

Hier had hij gelijk in, ik ben nu 16 jaar verder en heb het zonder te overdrijven in die tijd 25 a 30 keer terug gehad aan beide benen(tel kwijtgeraakt) Ze hebben me in die periode regelmatig goed onderzocht door middel van bloedonderzoek en dergelijke zelfs een beenmergpunctie is toegepast maar geen resultaat. Heb zelfs een jaar lang penidural injecties gehad elke maand,maar bij de 12e maand ging het toch weer fout.
Ik heb inmiddels al een jaar of tien steunkousen voor beide benen. Zit nu ook weer thuis na alweer een infectie en een week in het ziekenhuis te hebben gelegen, ik was net weer 5 weken aan het werk na een infectie opgelopen te hebben in de zomervakantie waar ik ook 8 dagen in het ziekenhuis heb gelegen.(gelukkig in Nederland)Nu heb ik van iemand gehoord dat elke penicillinekuur de slechte maar ook de goede bacterien in je darmen dood,met het gevolg dat je hele immuunsysteem ernstig verzwakt.Dit is mij al die jaren nooit verteld door een arts.Doormiddel van het nemen van een probiotica
zou je je darmflora en dus je immuunsysteem snel weer kunnen herstellen.Na een beetje googelen vandaag kwam ik al snel op onderstaande site en zag hier voor mij heel herkenbare symptomen staan,alsof het voor mij is geschreven. Ik ga vandaag nog beginnen met deze probiotica en kan jullie dus nu nog niet vertellen of het echt werkt. Er zijn natuurlijk nog vele andere alternatieven om te proberen gewoon even googelen.
Ik heb in ieder geval weer iets om me aan vast te houden en wie weet is het ook iets voor jullie,Je weet het maar nooit,ga in ieder geval eens naar onderstaande website. Natuurlijk horen jullie van me of het resultaat heeft gehad, hopelijk duurt dit even.
Groet Ron.
www.biohorma.nl/persruimte/persberichten/2009/09-05-11.php
Jokke, 2011-12-17
( +1 )

Amai, zo te lezen krijg jij die bacterie niet klein. Ik hoop dat je nieuwe kuur aanslaat. maar inderdaad teveel antibiotica kan je immuniteit sterk aantasten en de bacterie wordt resistent.

groetjes jokke
Marcel, 2011-12-18
( 0 )

Ik weet wel ik word er gek van steeds die wondroos en ik draag ook een steunkous ,het mol .je krijg het dan zo slecht .hoogen koorst nu heb ik het weer in mijn knieholten blaasje en knalrood je kan niet loppen baal kan wel janken weer die anti-biotica je word er steeds ouder van wou dat er een oplossing was was nog het laast bij die dokter ik zeg hak die poot er maar af
Jokke, 2011-12-21
( +1 )

Marcel
de moed niet laten zakken. Het is hard, maar je zal wondroos wel de baas kunnen. groetjes, jokke
Nico, 2011-12-24
( 0 )

In 2004 4x wondroos gehad in het linker onderbeen, lopen was onmogelijk door de pijn, succesvol behandeld met antibiotica. Na de vierde keer heeft de dermatoloog een injectie met Penidural voorgeschreven, eerst elke 3 weken en nu elke 4 weken. Wondroos is niet meer opgetreden. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. De injectie is pijnlijk, maar een aanval van wondroos is vele malen erger!
Jokke, 2011-12-27
( +1 )

Hoe lang moet je die injecties nemen? Wat zijn de bijwerkingen?

groetjes, jokke
Ray, 2012-01-01
( 0 )

Hoi,

Mijn moeder (60+ en al jaren last van regelmatig dikke enkels en voeten) is in de nacht van donderdag en vrijdag ziek geworden. Ze heeft een tijd liggen rillen, had pijn rond haar middel, overgeven en koorts. Eigenwijs dat ze is mochten we er geen dokter bij roepen. Vrijdagavond rond 19.00 uur (30-12)kwam ze uit bed met een onderbeen dat rood en enorm dik was. Ik heb toen toch nog de huisarts gebeld (lang leve Belgi√ę, de huisartsen werken hier ook in de avond). Die zei dat het wondroos is en dat ze gelijk opgenomen moest worden en aan het infuus. Gisteren was ze nog nauwelijks aanspreekbaar en heeft ze veel geslapen, vandaag lijkt ze weer wat praatjes te krijgen. Maar ze vertelde (ga straks op bezoek) dat de verpleegster de dokter er vanmorgen bij had gehaald, want haar been begon een rare kleur te krijgen en blaren. Morgen wordt er verder onderzoek gedaan. Ik ben benieuwd wat het verder gaat worden. Had nog nooit van wondroos gehoord, maar het blijkt toch wel veel voor te komen. En regelmatig terug te komen.

Voor iedereen: een gezond en gelukkig 2012

Ray
Ray, 2012-01-02
( 0 )

Hoi,
Hier even een update. Gisteren was het been van mijn moeder zwart aan het worden. De medicatie is toen verhoogd en dat is weer weggetrokken. De blaren werden wel steeds erger. Vanmorgen moest ze voor verschillende onderzoeken naar beneden. Onderweg gingen een aantal blaren open, waarschijnlijk omdat ze met haar been naar beneden in de rolstoel zat en er druk op kwam. Later hebben ze de rest van de blaren doorgeprikt, die blijven nu leeglopen. Been moet hoog gehouden worden. Uitslagen van de onderzoeken wachten we nog op.

Groetjes
Jokke, 2012-01-03
( +2 )

Eerst en vooral gelukkig nieuwjaar. Ik denk dat het verstandig is dat je moeder naar het ziekenhuis gaat
Renate, 2012-03-08
( 0 )

@ Bibje,
Ik heb naar alle waarschijnlijkheid nu ook wondroos komt door een kokken infectie. de dokter wil even wachten met antibiotica totdat de uitslag van de kweek er is. (dan kan hij nl de juiste antibiotica voorschrijven)Hij heeft me ondertussen wel al een recept gegeven voor het geval dat het nog erger wordt.
Ik beloop liever alternatieve weg. Voor de kokken ben ik vandaag begonnen met Enula. Waar heb je info over die wikkels gevonden? Kan je me er iets meer over vertellen. Wissel je het af ?zeg drie compressen per dag en dan twee keer wikkels hoelang laat je de wikkels erom? Geelwortel/echina tinctuur neem je dat in of druppel je dat erop? Zou het erg fijne vinden als je me wat info kan geven. Tot nu toe heb ik er teatree olie opgedaan en af en toe manuka honing. veel erger wordt het niet alleen bij lang staan trekt daarna weer wat weg. Krijg wel overal witte pukkeltjes rondom mijn onderbeen. Die komen en gaan ook. Verder neem ik collodiaal zilver alleen niet zo'n hoge dosering. Hoop dat je dit nog leest.
Ellen , 2012-03-28
( 0 )

Jammer dat er hier zo weinig aandacht wordt besteedt aan het gezicht!!
En ik heb zelf al een paar keer heftige wondroos gehad,en een aantal keren minder heftig
Maar nog nooit een opname,altijd behandeld met een a.b kuur
Dus de info is grotendeels op eigen ervaringen gebasseerd!jammer
Aagte, 2012-07-02
( 0 )

Ik heb er 3! weken mee doorgelopen met de wondroos omdat ik geopereerd was aan mijn onderbeen dacht ik dat het daardoor kwam....dus laat u niet verrassen door deze zeeeeer pijnlijke wondroos!!!!!!
Markus, 2012-08-10
( +1 )

Heb het sinds gisteren voor de eerste keer. Voelde me eergisteren al slecht. Dacht dat ik gewoon een aanval van koorts had maar gisteren begon het aan mijn rechter scheen. Vandaag na het werk ff bij de huisarts langsgeweest, Broxil 5oo mg, 3x per dag + Betadine scrub. Hoop dat het gauwweer over is. Maar ik heb geen idee hoe ik eraan kom i.v.m. geen wondjes of iets dergelijks.
Jolanda, 2012-08-28
( +1 )

Werd op een zaterdagnacht wakker van pijn in mijn onderbeen en lies,was niet lekker en had braakneigingen.Toch weer terug naar bed gegaan.'sMorgens vroeg de huisartsenpost gebeld omdat ik het niet vertrouwde.Daar geweest weer naar huis gestuurd met het advies pijnstillers te nemen.Er was toen ook nog "niets" aan het been te zien.Thuis pijnstillers genomen en even daarna liggen slapen op de bank.Kreeg inmiddels koorts.Mijn moeder had vernomen wat er aan de hand was,omdat ze het zelf al een paar keer heeft gehad,en vermoede dat ik het ook had kwam ze kijken.Toen ik mijn broekspijp omhoogdeed was mijn onderbeen van mijn enkel tot mijn knie erg rood en warm.Wij naar de dokterspost en die zagen meteen dat het een fikse bacteriele ontsteking was.Ik kreeg antibiotica mee.Het werd er de komende dagen niet rustiger op.Heb zeker 4 dagen koortsen gehad.koude en warme.donderdags toch maar weer naar de huisarts.de Antibiotica deed zijn werk niet dus ik kreeg andere.Pijn in been werd erger en kon er niet meer op lopen.Wanneer ik even naar het toilet moest of naar boven om te slapen,verging ik van de pijn en begon mijn been te branden.Nu 2,5 week later gaat het de goede kant op antibioticakuur was zondag afgelopen.Kan al op been lopen,alleen ziet mijn been en voet nog rood en is soms nog wat warm.Ik lees op deze site dat je een zwachtel of steunkous aan moet doen.Mijn huisarts heeft hier niets van gezegd.Wat moet ik doen om zo snel mogelijk weer op de been te zijn.Is het verstandig om een steunkous aan te laten meten?
Stephan, 2013-01-17
( 0 )

Vaak wondroos aan gezicht en hoofd gehad. Laatst weer opgezette rode aan de huid buitenkant-oren, wangen, hoofdhuid, voorhoofd, uitstraling naar nek en zeer opgezette lymfeklieren in de nek en hoge koorts. Vele malen Broxil gehad en omdat regelmatig antiobioticum dit gebruik gevaarlijk is heb ik via homeopaat mercurius solubilis 200k gekregen en ook een dagelijks onderhouds dosis mercurius solubilis LM6. Dit werkte bij mij heel goed. Als je hetzelfde wil doen altijd naar een homeopatisch arts en als het na 1 of 2 dagen niet aanslaat dan maar gewoon antibiotica accepteren want vanzelf gaat het niet over.
Marianne van osch, 2013-07-10
( 0 )

Heb sinds een week wondroos in mijn gezicht, helemaal rood en opgezwollen. heb ook een sterke antibioticakuur hierbij gekregen. Weet iemand hoelang dit kan duren en of er een creme is die je op de roodheid kan smeren ??
Lenny, 2014-01-09
( 0 )

Beste Lotgenootjes,
Allereerst wil ik zeggen dat ik met jullie meeleef....
Helaas heb ik niet alle ervaringsverhalen kunnen lezen (excuse me het is al 4:55 's nachts, en slsapen d oe ik al weken/maanden niet vanwege de ERNSTIGE pijnen in armen/polsen/vingers en nu dasn ook benen/voeten/tenen. Als ik een kwartiertje "out" ben dan heb ik dat aan een zooi oxazepam te danken. Pijnstilling helpt niet (fentanyl pleisters 50 microgram p/u en oxycodon 2x5mg en brufen 3x2 per dag (bleek dubbele dosering te hebben genomen... 0 Niets helpt!! Heb op 18 december een kuur slyndamicyne 300mg 3x daags 10 dagen lang netjes geslikt. Op dat drie was de zwelling/roodheid/glans/pijn niet te houden!! Ik was in 24 uur 4 kilo in m'n benen/voeten aangekomen. Dus zeg maar dag tegen je schoenen!! Ik op m'n oude sloffen met gaten en plastic zakjes eromheen naar de huisartsenpost (doodziek!! Koorts is ondanks kuur nooit onder de 38,2 geweest (gistermiddag 39,6!!). Maar goed eerste kerstnacht (na weet ik hoeveel keer lachend te zijn weggestuurd, weer de huisartsenpost gebeld... Nou ik kon langskomen hooor!! Ik zei: dat dacht ik niet!!Het is midden in de nacht en de valide taxi (heb dystrofie gehad in benen en armen en handen) (intussen was de zwelling in gewicht in 4-5 dagen met 10 kilo toegenomen!! en werd ik van boven maar magerder en magerder. Heb vanboven nu maatje S en tja m'n benen verpesten het dus, daar heb ik maat kano voor nodig, maar m'n billlen dan weer niet en heupen!! ongeveer anderhalve maand tijd m'n heupomvang van 105cm nu naar 94cm!! borstomvang (taille) van 77 naar 73cm!! ) Enfin. Ik kom daar met plastic zakjes om m'n sloffen binnen gewaggeld. Ik zat nog geen1 seconde (met kleding aan dus!!)l Toen zei de beste man dus. Nou mevrouw. Ik denk dat u er gewoon zwaar doorheen zit (uhm tja als je al meer dan 6 nachten OP bent 24/7!! .....) Ik denk dat U er veelsteveel mee bezig bent. Ik denk dat het tussen Uw oortjes zit. Ik was KWAAD!! KWAAD!! Nou ik "mocht het dan wel effe laten zien...." Ohh beetje gezwollen. Huppatee!! weer!! een nieuwe plaspil!! ( de derde pas in 3 jaar!! En oja ik heb ook harttabletten!!) Kwaad ben ik buitenom, want binnen door dat mag niet meer.... Op m'n sloffen in de kou.... recept werd verwerkt: ships!! Dacht ik ineens! Die hij mij heeft voorgeschreven. Had m'n huisarts die week gestaakt doordat m'n calium te laag was/is; Ben een vrouw van 33 jaar!! en Ik hoor NOGMAALS niet al ZEKER 4 jaar lang aan de hoge dosering plaspillen te zitten doordat ik een "vochtprobleem" Heb!! Maar goed , als het dan nogeens hielp.... Intussen vier vakantiens van de vier verpest doordat ik weer een ceillulitis infefctie kreeg en aan het infuus belandde. ben die vier vakanties doodziek geweest ( ook kreeg ik een acute galweginfectie!! Per toeval ontdekt!! Daar heb ik m'n leven dus dan wel aan te danken aan dat "vochtprobleem", Daar wilden ze echo vd nieren maken, en deden thank God m'n hele buik. Uhm mevrouw U heeft een acute galweginfectie en een bak aan stenen in Uw galblaas!! Was ik 2 dagen later zo gaan vliegen,,,, was ik er niet meer geweest.....Maar goed, wat kreeg ik na 2 maandenna de meest vreselijkste pijnen oooooooit!! te horen?? LYMFOEDEEM!! dat ik dus die pijnlijke vochtophopingen/roodheid/glans en zwellingen en vreselijke pijnen. Ben al vanaf 28december klaar met de kuur. Gaat die oedeemtherapeut (grietje is jonger dan ik.. Jaar of 25). En dan heb ik ook nogeens netelroos/wondroos Ik wet het niet!! Heb er een raar gevoel over. Hoe kan ik nu nog koorts hebben?? HELSE PIJNEN!! ondanks morfine. Ik MOEST "GEWOON " doorgaan. Dat doe ik nog steeds doe.Ben zooooo moe!! Wil zooooo graag slapen. Het is nu =half 6 ik kan nog een uurtje pitten, Dan de vervangende huisarts in die praktijk brengen, maar ik ga voor een second opinon !! Zoveel afvallen van boven en van onder zooooveel aankomen lijkt me niet normaall.... "Ben allergisch voor alle penicilines!! Spugen en diaree.
Alleen zo erg als niemand nu heb ik het nog noooooit gehad!! Normilitair lag k altijd i het ziekenhuis ah infuus.... Wil zoooo graag weer van het eten genieten!!! . Ik heb ook nog een folumzuurtekort, kaliuim en vitamine B12 en vitamine D. Ben ineens totaaaaal utigeput

beste mensen, ik ben er na ongeveer vier jaar achter waar de pijn vandaan komt!!

LYMFOEDEEM!! vier jaar lang voor niks plaspillen geslikt . waardoor m'n kaliumwaardjes altijd te laag waren. Het is 5:49 Veel pijn en zwellig verder...
Ik wens iedereen ontzettend veel gezondheid en sterkte toe!! Artsen moeten ten eerste het lichamelijk onderzoek onderzoek, voorlichting /geruststelling/prognose, dat is waar iedere patient hooooopt te krijgen als hij iets heeft/ mankeert. maar het gebeurd bar weinig. dat vindt ik zeeer spijtig.....

vwl sterkteF!!

groetjese LennY
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2014 - Infoyo.nl